Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja (Osa 2)

Nu efter at have været med i 1,5 år har jeg fået forkert info fra Juho to gange, og det vedrører tidsplaner… 1: Faron skulle indgå partnerskab i 2025, alt er “heavily ongoing” (partnerskab), “We are in driver seat, soon, thinking shareholders best” (tror jeg), forudsigelse via sennepsglasset…. 2: antallet af emissioner før partnerskab.

Det var det. Hvis vi ikke er i fase 3 fra JPM-eventet og frem, så kommer der flere emissioner…

Medicinen er dog gået fremad. Det her kunne have været en afsluttet sag, men fremtiden ser god ud.

14 Synes om

Hvis man vil tænke på det gennem denne Faron-historie, hvorfor i alverden skal man så overhovedet besøge JPM længere? De burde i hvert fald ikke lede efter en partner der, men det er selvfølgelig også muligt, at man tager dertil for at offentliggøre et partnerskab. Jeg ved det ikke. For mig er hele JPM ret ligegyldig. Det er, så vidt jeg forstår og husker, et lukket arrangement, hvilket betyder, at virksomheder inviteres til at præsentere/være til stede.

Valkoinen_peura opsummerede allerede dette godt. Hvis man tidligere betragtede Koivunens køb som et BULL-signal, så må salgene nu være et BEAR-signal. Det kan trods alt ikke være sådan, at det første er BULL, og det sidstnævnte ikke er noget som helst. Koivunen har trods alt en lidt anden profil end for eksempel Saku Koivu, så jeg forstår godt, hvis man ønsker at udlede et signal herfra. Jeg vil sige, at man godt kan konstruere en form for BULL/BEAR-signal ud fra det, men så skal man også forstå / kunne vurdere signalets styrke. Har det betydning, eller er det bare støj..

10 Synes om

Jamen, sådan fungerer det altså ikke. :grinning_face_with_smiling_eyes: Det står ingen steder skrevet, at ethvert bull-signal skal modvares af et præcis lige så stærkt bear-signal. Sjov tanke! Generelt tænker man, at hvis nogen køber en aktie, er der i praksis én årsag. Den pågældende køber mener, at aktien er en god investering. For et salg kan der derimod være utallige årsager. Boligkøb, bilkøb, forskud på arv, afvikling af gæld, elregning, sult, nyt køkken osv. osv.. Derfor betragtes et salg ikke med helt samme intensitet som et tegn på virksomhedens situation. Selvfølgelig kan det også være, at denne læge har fået insiderinformation fra Juho i floorball-holdets sauna, men det er i hvert fald på min egen liste en ret usandsynlig årsag til salget.

12 Synes om

Nå ja, du har helt ret. Men jeg skrev dog ikke, at hvert BULL-signal skal modsvares af et ligeså stærkt BEAR-signal. Resten accepterer jeg, og jeg er enig. Da man ikke ved, hvad årsagerne til Koivunens købsbeslutning og salgsbeslutning har været.

Dernæst kan det konstateres, at da man ikke kender triggeren for nogen af handlingerne, hverken salget eller købet, kan der slet ikke opbygges et signal ud fra Koivunens handler overhovedet.

4 Synes om

Så startede den her ligegyldige snak igen. Det var ellers et dejligt roligt årsskifte.

30 Synes om

Jo, hans køb har været et positivt signal, da han er ekspert i branchen og besluttede at investere i Faron. Kun positivt. Et salg kan derimod skyldes helt andre faktorer end Faron.

Hvor meget merværdi tilførte dette opslag egentlig noget som helst? Jeg beklager meget, hvis andres diskussion forstyrrer dit liv. Det kan ikke betale sig at følge diskussionen, hvis den irriterer dig.

3 Synes om

Jeg forstår logikken.

Der er kun én trigger til køb → troen på at værdien stiger
Der kan være mange grunde til at sælge

7 Synes om

Lyset er tilsyneladende blevet tændt i Kupittaa for at se dagens realiteter i øjnene. Inden for en måned skal årets første ord siges, ligesom jeg skitserede sidste år. JJ, hvad sker der? Jo længere vi kommer ind i måneden, jo sværere bliver det. Bare den gode kage ikke bliver spoleret..

7 Synes om

For mig forstærker dette ”nyhedsstop” vedrørende Faron kun min opfattelse af, at der er forhandlinger i gang, og at informationen derfor er yderst sparsom. Og frem for alt håndteres det af helt andre personer end den administrerende direktør. Hvis der ikke er behov for markedsføring, hvorfor så komme ud med nogle useriøse videoer eller lignende.

11 Synes om

På mandag begynder Morgan-konferencen. Man må forvente, at der kommer en form for meddelelse (måske ligefrem resultatpral?) om det inden da, så de næste tre børsdage burde i det mindste blive ret interessante.

Også BLAZE-studiet (trial) bør blive registreret hos de relevante myndigheder i disse dage, hvorefter flere detaljer om det vil blive offentliggjort.

4 Synes om

Når resultaterne med dette forskningsomfang er kendt (hvad der nu er værd at offentliggøre inden for rammerne af forretningshemmeligheder). Der er egentlig ikke andet tilbage at gøre end at skifte farver på PowerPoint-præsentationerne og finpudse de mundtlige fremlæggelser… Jeg mener, at hvis/når forhandlingerne allerede er i gang, så er det netop i os aktionærers interesse med en stram informationslinje.

7 Synes om
23 Synes om

Var det ikke JPM, der var den bank, der håndterede Farons partnersamtaler? Var der overhovedet konkrete oplysninger om dette?

1 Synes om

image

21 Synes om

Dynamisk kvartet på plads :blush:

13 Synes om

https://x.com/EricTopol/status/2008318712563314973?s=20

Mutant p53 fremmer klonal hæmatopoiese ved at skabe et kronisk inflammatorisk mikromiljø

Betydningsfuldt studie delt af Topol.
TP53 er ikke blot en risikomarkør, men en aktiv inflammatorisk sygdom opretholdt af myeloide celler, som fører til MDS/AML. Og derfor er behandlinger rettet mod mikromiljøet centrale og logiske → BEX

17 Synes om

Der er stille. Lad os vende tilbage til et emne, der ikke fik den opmærksomhed, det fortjente. TI, altså transfusionsuafhængighed i Bexmab.

Det er meget mærkeligt, at Faron ikke har kommenteret sagen mere markant, og at ingen andre har fremhævet denne påståede 57 % baseline TD-TI konverteringsrate.

ChatGPT, hvis I tillader det for denne gang: Kort svar: 57 % konvertering fra baseline transfusionsafhængighed (TD) til transfusionsuafhængighed (TI) i førstelinje højrisiko (HR) MDS ville blive betragtet som ekstraordinært stærkt og potentielt praksisændrende, afhængigt af varighed og overlevelsessammenhæng.

Herunder er en kalibreret måde at tænke på det (jeg har ikke linket, I kan selv prompte og se…)

Fagfællebedømt abstrakt, hvor 17 % https://ashpublications.org/blood/article-split/146/Supplement%201/5627/548947/Transfusion-independence-hematological-improvement

Farons pressemeddelelse: Faron presents updated BEXMAB data at ASH 2025: Deep and durable responses in HR-MDS with favorable safety profile - Faron

Og Farons poster, som efter min mening viser, at der er tale om TD-TI under behandlingen, ikke baseline TD-TI!

4 Synes om

Ja, er det tal ikke bare fra en helt anden planet :slightly_smiling_face: Måske endda klinisk banebrydende

2 Synes om

Jeg mener, at det i posteren antages, at det hæmatologiske publikum ”ved dette”. Dette er altså en rapporteringsteknisk svaghed, da vi ikke ved, hvad det hæmatologiske publikum ”ved”.

EDIT: 8-12-2025 Faron: ”For første gang viser data, at 57 % af frontline-patienterne, der var transfusionsafhængige ved baseline, opnåede transfusionsuafhængighed, hvilket bekræfter genoprettelsen af en sund knoglemarvsfunktion”

14 Synes om

Når der er stille på forummet, kunne vi se nærmere på oplysningerne på Zeidan/HCPLive-siderne:

I alt 21 behandlingsnaive og 32 HMA r/r MDS-patienter er blevet rekrutteret til BEXMAB – bexmarilimab 1-6 mg/kg i fase 1 og 3 eller 6 mg/kg i fase 2 blev administreret ugentligt i 28-dages cyklusser i kombination med et standardregime af azacitidin. Foreløbige samlede responsrater (ORR) med bexmarilimab og azacitidin hos behandlingsnaive patienter var 78 % for mTP53 (biallellisk ORR: 83 %) og 91 % for wt TP53. Ved r/r MDS var de foreløbige ORR 46 % for mTP53 (biallellisk ORR: 38 %) og 74 % for wt TP53.2

Er der rent faktisk tale om nye oplysninger her, eller er det gamle oplysninger, der er formuleret på en ny måde? Jeg kunne ikke gennemskue det ved en hurtig gennemgang.

2 Synes om