Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja (Osa 2)

Ohhoh, onpa kyllä aikamoinen juonenkäännös tämä että tehdään 40m merkkari, vaikka ei se kyllä todellakaan puskista tullut.

Kuka sitä nyt ei kissan häntää nostaisi jos ei kissa itse.

Arvonluontia tapahtuu myös siinä tilanteessa kun rahoitus varmistuu. Väitän että Faronissa on alennusta rahoituksen epävarmuuden vuoksi, joka poistuu kun saadaan varmuus että miten faasin 3 rahoitetaan.

Eli tilanne on että todennäköisyys x% partneri diili, ja y% rahoituskriisi ja oman pääomanehtoinen rahoitus huonosta asemasta.

Se hyvä asetelma nostaa oman pääoman ehtoista rahoitusta on vähän niinkuin mennyt jo, jos sitä ei jollain tavoin kytke tohon diiliin

Itselleni varoitussignaalina toimi Jurriaanin vähennys, ja laitoin oman suhteettoman ison pinoni lihoiksi suoraan siihen ilmoitukseen välittömästi. Tässä pitää hieman tuntea hollantilaista kulttuuria ymmärtääkseen että ei siellä ole mitään keittiöremppaa tulossa, vaan omaa rahaa 8k kiinni niin hölmöhän sitä olisi jos ei rahojaan ottaisi irti. Ei siellä ole mitään firman miehiä, vaan oma etu ratkaisee.

Vaikka vältinkin tän pommin niin totean tässä myös että oma sijoitusteesini tähän firmaan meni nyt uusiksi kun tehdään vielä seuraavakin vaihe omarahoitteisesti, ja en halua enää lisää kantaa binääristä riskiä. (Alkaakohan ikä ja elämäntilanne painaa)

Myös jos kattoo viimeisen 5v kurssikäyrää niin voi todeta että buy and hold ei ole voittava strategia, mutta veivailupaikkoja on ollut senkin edestä.

Olen ollut Faron permabull, mutta nyt sentimentti kääntyi ja aion vähentää osallistumista tähän ketjuun. En tee enää työkseni syöpähoitojen markkinoiden seuraamista, joten aihe ei innosta enää samalla tavalla ja myös lasten myötä aika on arvokkaampaa, joten sitä voi nipistää yhden biotechin seuraamisesta ja ostella vaikka kuukausittain ETF:iä. Onnea kuitenkin firmalle ja kaikkea hyvää, mutta minulle tämä ei sovi enää. Hyvästi.

16 tykkäystä