For mig er det svært at forstå, at selskabet ”skulle” informere med bestemte intervaller. Hvis der ikke kommer nogen information, er det fordi, der ikke er noget færdigt at informere om. Faron har fortalt, at finansiering er ved at blive arrangeret, og at der tales/forhandles med partnere. Det gør alle selskaber på dette stadie. F.eks. har Herantis længe kommunikeret på denne måde, men ingen i den pågældende tråd er blevet skuffet over ledelsen. Direktøren har dog heller ikke ligefrem sprudlet af selvtillid.
Jeg ville blive overrasket, hvis man ikke overvejede forskellige løsninger til finansiering samtidigt. Måske endda til brug på samme tid. Selv hvis det forholder sig sådan, at der forhandles seriøst med en partner, må Faron ikke informere om det, og det kan heller ikke betale sig at binde sig til nogen, før alt er på plads.
Man kan selvfølgelig godt forstå investoren, der lægger kassebeholdning+kurs+usikkerhed sammen=🥶 Et tidspunkt, hvor man er ”tvunget” til at sige noget, er årsregnskabet. Den begivenhed finder sted den 4. marts 2026. Den stille periode (silent period) er allerede i gang. Og det føles som om, den har været det længe. Silent period forhindrer naturligvis ikke udsendelse af en selskabsmeddelelse om væsentlige begivenheder.
2026-03-04 Financial statement release for the full year 2025 and Annual Report 2025 including financial statements for the full year
Som et eksempel på, hvad man kan forvente, er her slides fra det foregående års årsregnskabspræsentation den 27.2.25: https://storage.mfn.se/a/faron-pharmaceuticals/40f6c927-54f6-415b-956c-4d38464c81d4/2024-annual-results-presentation.pdf
Og rapporten vil sandsynligvis se sådan ud: https://storage.mfn.se/e515257f-755e-44d7-bc47-6a254a9d0299/faron-annual-report-2024.pdf
Webcast og transkription var her: Reports and presentations - Faron
Der var også en Q&A. Hvis det gøres på samme måde, vil slidet ”Outlook into 2026” sikkert være interessant. Jurriaan Dekkers præsenterer, måske for første gang økonomien?
Jeg vidste ikke, hvad jeg skulle gøre, så jeg købte mere Faron.