Et par ting er værd at have i baghovedet, når vi taler specifikt om Faron. Der er tale om et selskab inden for lægemiddeludvikling. Ingen omsætning, intet produkt, ingen forretningsdrift. Lægemiddelkandidaten har et vist potentiale, som selvfølgelig har sin egen værdi, men Farons værdi er i øjeblikket spekulativ. Den er ikke på nogen måde matematisk funderet. Der er ingen omsætning, så der er heller ingen beregningsmæssig værdi. Og her er min vigtigste pointe i den forbindelse: Man kan ikke forvente, at den spekulative værdi udvikler sig støt opadgående, som det er tilfældet for en normal virksomhed med omsætning. En normal virksomheds værdiansættelse stiger, når resultatet forbedres, eller når det forventes at forbedres med x procent. Faron har ikke disse forventninger på samme måde. Hos Faron venter man på, om lægemidlet lykkes eller ej. Næsten alle dele af værdiskabelsen er baseret på spekulation.
Efter min mening har Juho været en god administrerende direktør. Studierne er hidtil skredet frem næsten som udmeldt. Nu har FDA kastet en curveball (krav om dosisbestemmelse), men det er ikke Juhos skyld. Den curveball fra FDA kan også være årsagen til, at partnerskabet ikke faldt på plads i slutningen af året. Det ved vi ikke. I øjeblikket er der stille med meddelelser, men det er helt forståeligt, hvis der ikke er noget at rapportere. Jeg ejer også unoterede selskaber, og for dem kan der gå år, hvor de eneste meddelelser kommer én gang om året til generalforsamlingen. Unødvendige meddelelser får ikke kursen til at stige. Hvis der ikke er noget reelt at berette, hvorfor skulle man så tvinge sig selv til at finde på noget at annoncere?
Juho bliver også kritiseret i jeres indlæg for, at der er blevet talt for meget om partnerskaber eller mulige fremtidige scenarier, og samtidig kræver I flere meddelelser? Er det ikke lidt modstridende?
Tålmodighed! Faron har en lovende lægemiddelkandidat, og der arbejdes løbende på at gøre den til et færdigt lægemiddel. Ét skridt ad gangen. Aktionærernes krav får ikke BEX til at blive et færdigt lægemiddel!