Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja (Osa 2)

Jeg tilføjede de kræftforkortelser til beskeden ovenfor.

Af disse kræftformer er GBM og LGG, så vidt jeg forstår, kræft i centralnervesystemet og kan muligvis ikke målrettes med Bex. Andre er det muligvis, men den røde population (type C4) er formentlig den, der med størst sandsynlighed vil have gavn af Bex. I så fald ser det ud til, at ACC, UVM, LICH, PCPG, KIRP, OV, SARC, CHOL osv. ligger i toppen procentmæssigt i den rækkefølge. Nogle af disse er allerede inkluderet i forsøgsplanerne for solide tumorer. På den anden side havde UVM-patienterne i den første del af MATINS ikke så stor gavn af Bex-monoterapi, som jeg ville forvente baseret på den immun-undertype, hvilket betyder, at andre faktorer sandsynligvis også påvirker den respons.

Selvfølgelig kan Bex potentielt også anvendes ved de andre kræftformer, men i så fald udgør den patientpopulation en mindre del af den samlede population. Hvis selve kræfttypen er almindelig, kan selv den mindre procentdel stadig udgøre en betydelig patientgruppe. Den del af patienterne, der har gavn af det, kan dog sandsynligvis stadig identificeres på forhånd ved hjælp af biomarkører. Hovedsageligt kommer effekten for investeringscasen fra vurderingen af målmarkedets størrelse.

24 Synes om