Jag skulle inte räkna detta som ditt fel, utan enligt min mening ligger ansvaret hos Farons rapportering. Aktieinnehav är offentlig information och alla kan kontrollera dem hos Euroclear i praktiskt taget realtid. Faron lägger dock inte upp dessa ägaruppgifter som sådana på sin webbplats och jag frågar för vem vet vilken gång i ordningen: Varför inte?
Det finns inget omnämnande om Karvonens bindningar och bolag under bestämmande inflytande på företagets webbplats, men han sägs äga 104 000 aktier:

Varken Faron eller någon annan kan förvänta sig att man ska leta efter denna information i emissionsprospektet från 2024. När det gäller Karvonen vore det till exempel en enkel lösning om det bolaget visades som ägare och det som tilläggsinformation, eller åtminstone i informationen om ledningens innehav, angavs att det är ett bolag under Karvonens bestämmande inflytande.
Det verkliga läget för Syrjäläs och egentligen alla andras innehav framstår som tveksamt när Faron modifierar dem utifrån Euroclears officiella uppgifter enligt sina egna kriterier.