Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja (Osa 2)

I den här aktien är dessa sannolikheter och särskilt deras bedömning ganska centrala. Alla funderar förmodligen på dem för sin del och försöker förstå det framtida förväntade vinstvärdet. Bifogat i tabellen är 5%/aktie, vinst- och förlust% samt dessa sannolikheter p uppskattade. Jag har också inkluderat, enligt den nuvarande diskussionen, att något kommer att hända snart och kurserna kommer att skjuta i höjden, så länge pengarna och mitt eget intresse inte tar slut först, i vilket fall jag tar ut mina egna och säljer och får tillbaka mina pengar.

image

Effekten av förlust-/vinstsannolikheten borde nu kunna bedömas väl. Jag tänker att förlustsannolikheten återspeglar att företagets pengar tar slut, varvid investerarna måste finansiera mer och ägandet för de nuvarande späds ut. På vinstsidan finns ett snabbt resultat i form av försäljning eller en partner. Den tredje kolumnen är en situation som beskriver den nuvarande mycket aktiva diskussionen, där inget av dem ännu har förverkligats. Varaktigheten av den sannolikheten borde också kunna bedömas, åtminstone enligt min mening. Jag började följa aktien av intresse, och gjorde även ett blygsamt köp (i promilleklass). Detta är också den första av denna typ som jag följer, så jag kan behöva betala läropengar. Nu återstår 19 andra aktier att hitta, varvid de totala sannolikheterna för vinst börjar förbättras.

4 gillningar