I denne aktie er disse sandsynligheder og især deres vurdering ret central. Alle overvejer dem sandsynligvis for sig og forsøger at forstå den fremtidige forventede fortjeneste. Vedlagt i tabellen er 5%/aktie, fortjeneste- og tabsprocent samt disse sandsynligheder p estimeret. Jeg har også inkluderet ifølge den nuværende diskussion, hvor der lige om lidt sker noget, og kurserne stiger, så længe pengene og min egen interesse ikke løber ud først, i hvilket tilfælde jeg tager mine egne ud og sælger for at få mine egne tilbage.

Virkningen af tab/gevinstsandsynligheden bør kunne vurderes godt nu. Jeg tænker, at tabsandsynligheden afspejles i, at virksomhedens penge løber ud, hvilket får investorerne til at finansiere mere, og ejerskabet for de nuværende udvandes. På gevinstsiden er der et relativt hurtigt resultat i form af salg eller en partner. Den tredje kolonne beskriver den nuværende meget aktive diskussion, hvor ingen af delene endnu er realiseret. Varigheden af denne sandsynlighed bør også kunne vurderes, i hvert fald efter min mening. Jeg begyndte at følge aktien af interesse, og foretog også et beskedent køb (i promilleklassen). Dette er også den første af sin slags, jeg følger, så jeg kan komme til at betale lærepenge. Der er nu 19 andre aktier at finde, hvilket vil forbedre de samlede sandsynligheder for gevinst.