Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja (Osa 2)

Se siitä vieroitushoidosta.

Tervetuloa! Kirjoitit nyt paljon asiaa farmakologiasta, kiitos siitä, mutta saimmeko lisäkäsitystä näihin ongelmakohtiin? On aivan selvää ettei 100% RO ole tavoiteltavaa tämäntyyppisellä ei-täsmälääkkeellä. Mutta tehokkailla biologisilla onkologiassa RO lienee >70% yleisesti ottaen, riippuu tietysti mistä mitataan. Bexin osalta saimme dataa tästä siis MATINSissa. Nyt Faron hämmentää meitä näyttämällä liukoisen muodon datan ilman sen kummempaa taustoitusta. Ja kyllä, tähän vaikuttaa monet seikat…

Tärkeintä olisi saada yhteys tehon ja TEn(oli se sitten RO tai liukoisen muodon pitoisuusmuutos) välille. Tätähän koitettiin nyt ESMOssa näyttää mutta anteeksi vain, syklien määrän unohtaminen tuosta slidesta on red flag minulle.

Juuri näin, N on pieni. Jos katsotaan vielä HLA-DR ekspressiota se oli 5 tutkitulla alle lähtötason ja 8:lla yli. Kai huomasit että relative to baseline. Eli kyllähän se keskimäärin nousi, mutta luottamusvälit… Sotketaan sekaan vielä azan vaikutus, niin olemmeko todistaneet lainkaan että bex aiheutti tämän keskimääräisen nousun?

Ja mehän emme tiedä painoittuivatko responderit noihin ryhmiin. Sitä ei ole katsottu tai on katsottu mutta ei ole haluttu julkaista

Tarkennatko vielä mistä ongelmasta. Olisi todellakin kiva saada. Miksi Faron ei ole profiloinut luuydinnäytteen CD8+ soluja tarkemmin? Eikä sitä, respondoivatko CD8+ vasteen saaneet? Pelkän prekliinisen, in vitro- tiedon varassa emme voi enää edetä.

Nämä on juuri niitä seikkoja, mitä syöpälääkefirmat aina muistavat mainita, sitä tietoa mitä halutaan kuulla tehon arvioimiseksi.

Lähden siitä että se mitä jätetään sanomatta, ei ole mairittelevaa, olen skeptikko.

Sinulla näyttää olevan farmakologista osaamista ainakin, mutta kommentoi vain muitakin ”kipupisteitä” joita olen esiin nostanut halutessasi. 12% ADAa (emme tiedä millä annoksilla nämä esiintyivät) suhteessa 3mg/kg farmakokinetiikka ja dynamiikka voisit ainakin kommentoida, se lienee lähellä aluettasi.

15 tykkäystä