Essityllä on erittäin laadukaita liiketoimintoja. Yhtiö tuotiin vähän liian kovalla arvolla pörssiin, mutta nyt valuaatio painunut järkeville tasoille. Mikäli kasvu jatkuu yhtiön arvo nytkähtänee jossain kohtaa perässä.Pitäisin samanlaisen kasvuprofiilin omaavana yhtiönä kuin Huhtamäki. Ei mitään isoa osinkotuottoa lähtötasona, mutta aika merkittävä kasvuoptio joka hyvin toteutunut historiassa.
Pidän henkilökohtaisesti tälläisistä yhtiöistä joissa tuotteisto pysyy suhteellisen samanlaisena vuodesta toiseen. Korkoa korolle efektiä mukava rakentaa sellaisen päälle jota ei tarvi joka vuosi innovoida uudelleen.
Essityn kohdalla näki kuinka kuluttaja maksaa lopulta inflaation ja vahvoilla yhtiöillä hinnoitteluvoimaa
