Carbiotix

Jeg stødte på et lille, interessant svensk firma med en markedsværdi på 10 mio. € for et par dage siden.
Virksomheden blev noteret på Spotlight Stockholm-listen i oktober 2019

Carbiotix AB er et Sverige-baseret præ-klinisk terapeutisk selskab med fokus på tarmhelsetestning og mikrobiommodulatorer til at behandle en række kroniske og metaboliske sygdomme. Virksomhedens produkter inkluderer OneGut, MonthGut, LinkGut og HealthGut.

Den 10. december meddelte virksomheden, at de ville begynde at bygge et produktionsanlæg for majsfiberpræbiotika, som forventes at blive taget i brug i 2. kvartal 2021.

Link til nyheden
https://carbiotix.com/news-item/65773

Efter meddelelsen har der været en del aktivitet, da aktiehandlen er steget, og bl.a. har virksomhedens CEO Kristofer Cook tanket op med 175.000 aktier, så hans ejerskab i virksomheden i øjeblikket er 19,85 %.

Der er konkurrence inden for branchen, men som modvægt har tarmsygdomme været i kraftig vækst de seneste år.
Man taler endda om en ny folkesygdom.

Er der nogen på forummet, der kender virksomheden/branchen mere detaljeret?

3 Synes om

Her er også en god præsentationsvideo af firmaet på det andet officielle sprog.
(Hvis du er bedre til engelsk, kan du slå undertekster til på YouTube)

Målet er at få fodfæste på det amerikanske marked i 2021.

Med hensyn til markedet for præbiotika og medicinsk mad er den samlede markedsstørrelse over 25 milliarder amerikanske dollars, og øget kostbevidsthed, større videnskabelig interesse og klare sundhedsfordele forventes yderligere at drive markedsvæksten i de kommende år.

Carbiotix reklamerer også med, at deres præbiotika er op til 10 gange mere effektive end dem på markedet, men at prisen stadig forbliver på samme niveau som konkurrenterne.

{“content”:“Der er et stort marked for præbiotika, og jeg tager dem selv og kan bekræfte fordelene, selvom jeg ikke har alvorlige tarmproblemer. Dog er påstanden om den x10 effekt ret interessant. Var der nogen ordentlig data om dette?”,“target_locale”:“da”}

{“content”:“Der var en kommentar om det i videoen. Jeg fandt ingen videnskabelige fakta til at understøtte påstanden, og det er muligt, at min forståelse af fremmede sprog er mangelfuld.”,“target_locale”:“da”}

Tre nye aftaler underskrevet i 4. kvartal.

https://carbiotix.com/news-item/66224

Det lader til at fungere godt.
Analyst Groups analyse og Base scenario kursmål er hævet til 22,2 kroner.