Der er noget her, der ikke stemmer. Hvad med om vi holder tråden ren for alverdens unødig spekulation, især når der ikke er nogen nyheder eller fakta, som danner grundlag for det, der bliver fremført? No offence…

Der er noget her, der ikke stemmer. Hvad med om vi holder tråden ren for alverdens unødig spekulation, især når der ikke er nogen nyheder eller fakta, som danner grundlag for det, der bliver fremført? No offence…

Hvis linket er svært at finde, kan du så i det mindste oplyse kilden? En udtalelse opstår jo bare ved, at man udtaler den. Jeg fandt også selv lige en udtalelse om, at ”Putin, Trump og Cristiano Ronaldo var i sauna i Levi i går, men saunaovnen var ikke en Harvia.”
Hvis kilden er kunstig intelligens, er det også helt acceptabelt at sige det. Folks nysgerrighed blev i hvert fald vakt. ![]()
Hos mig finder Gemini i hvert fald ikke nogen af de oplysninger, du påstår (touchskærme, lidar-varmere osv.). Desuden virker de links, du har lagt op, heller ikke.
Det lugter nu af manipulation (pump&dump på mandag) eller et forsøg på at forbinde Canatu på en vag måde med et uklart firma.
Jeg har heller ikke selv fundet information om samarbejdet, men jeg har da tænkt på det.
Tilsyneladende kan et batteri fungere helt uden kulstofnanorør (CNT), men med de specifikationer, som Donut Lab lover, er det meget usandsynligt uden en form for CNT- eller lignende nanostruktur. Uden dem ville opladningshastighed, sikkerhed, batterilevetid osv. være svære at opnå.
Lad os se.. Uden Siilasmaas tilstedeværelse ville jeg slet ikke tro på Donut med disse oplysninger. Der må være noget om Donuts påstande. Siilasmaa ville vel hurtigt have taget afstand fra Donuts påstande, hvis de ikke passede?
Siilasmaa har også investeret i Canatu og sikkert mange andre steder også.. hørt i en podcast. Trust me bro
Disse superkondensatorer fra LUT er CNT/cellulose-hybrider. I dem blandes CNT i, og det er ikke som en tyndfilm. Altså billigt ”bulk”-CNT fra butikken, som der så er lavet en super-komposit af. Carbon nanotube supercellulose supercapacitor | IEEE Conference Publication | IEEE Xplore
Jeg ville give samarbejdet mellem Canatu og superbatteriet en sandsynlighed på 1 %. Omkostningsperspektivet skal også tages i betragtning, når det gælder batterier.