Heitän tähän muutamia näkökulmia jotka mielestäni on hyvä lisäksi noteerata. Oli firman tilanne mikä tahansa, toimitusjohtaja ei avaa niitä julkisessa haastattelussa. Näin on jenkeissä(kin) tapana ettei joudu ns. vastuuseen minkään detaljisäädöksen takia. Kaikki tietää että jos lv on n. 4 M€ niin ei kai se RemeOs hyvin myy vaikka se olisi kaikki sitä. On myös ymmärrettävää että Sarah säikähti kurssin reagointia antispekulaatioon. Se tulee mutta sitä ei voi sanoa varmaksi ennen kuin siitä on hallituksen päätös. Näin kaikki toimii jotka firmansa etua ajattelee - ja se aina meitä sijoittajia miellytä. Uskon siihen että lv notkahti juuri viime vuonna tehtyjen jakelukanavien ja resurssien uudelleen suuntaamisen syistä. Näin kun kannattamattomia kuvioita lakkautetaan ja uusia käynnistetään. Äkkiäkös siihen miljoonan notkahdus tulee. 1 M€ on tosi pieni raha kun firmaa laitetaan tuloskuntoon ja todellisen kasvun uralle. Eikä niitä kerrota julkisesti jotta häiritseville toimijoille ei anneta ilmaista lounasta. Ehkä tuo 15 M€ euroa olisi ollut eräs fakta jota olisi voinut miettiä tarkemmin. Jos tuolla rahoituksella vahvan paikallisen myyntitiimin avulla saadaan vaikuttajatahot vakuutettua/koulutettua ja kasvu vauhtiin niin ei paha. Mutta jos 1,5 vuoden päästä tarvitaan toinen niin … En tiedä mutta uskoisin että poistoleikkaukset välttämällä klinikoiden katteet kasvat koska eihän ne tuntityönä niitä tee. Toki käyntikerrat vähenevät mutta enempi vähenee kustannukset kuin katetuottojen menetys. Yksi lääkäri voi laskuttaa myös itse leikkauksia samassa ajassa enemmän jne. Mutta kyllä mulla ihan samat kysymykset on käynyt mielessä kuin teilläkin, en minä sillä. Mutta kyllä tämä kestämään tulee mutta on sentään hyväksyttäjä tuotteita läpimurtoa odottamassa ja lisää tulee.
5 tykkäystä