Bioretec - Aukeaako jenkkimarkkina?

Hyvää kriittistä pohdintaa arvon kanssasijoittajilta. Itse omistin firmaa pienen position (ostovaiheessa 0,4 % salkusta) viime kesästä syksyyn mutta myin tappiolla kaikki pois luokkaa kurssiin 1.18 € kun ohjeistus oli juuri vedetty pois syksyllä. Olen sittemmin seuraillut firmaa varovaisen toiveikkaana, mutta tämänpäiväinen vei kyllä viimeisenkin luottamukseni. Itsekin olen alkanut yhä vahvemmin epäillä, ettei tuote hienosta ideastaan huolimatta ole oikeasti niin houkutteleva hoidon tai sitä tarjoavan tahon kannalta kuin itse olen ja varmaan moni muu täällä on ajatellut. Ihmetyttää myös, miksi tuotetta ja myyntiä yritetään väkisin lyödä läpi Yhdysvalloissa, jossa yksityinen sairaala pääsee laskuttamaan potilasta tai tämän vakuutusyhtiötä kaikista toimenpiteistä, eikä kustannusten säästöön siten varmaan ole samanlaista kannustinta kuin vaikka Suomessa, jossa julkinen sairaanhoito on kovan kustannuspaineen alla. Myös luottamukseni firman johtoon on mennyt. Joka kerta ollaan tosi ”excited” ja hommat menevät aivan mahtavasti, mutta yhä uusia ikäviä yllätyksiä tuntuu tulevan kulman takaa. Toivon firmalle parasta, mutta ei hyvältä näytä. No, ne rohkeat jotka tässä sentimentissä uskaltavat ostaa, voivat saada kovan tuoton, jos syöksykierre vielä oikenee, mutta omaan sijoittajaprofiiliini ei näin kova uhkapeli sovi.

5 tykkäystä