Aiforia - Lääketieteen kuva-analyysiohjelmistoja

Aamulla siis valmista, ja tiedetään ketkä osallistuvat minimimäärällä (noin 5M€). Yhtiökokouksessa jossa se antivaltuutus hylättiin mainittiin keskustelussa että antivaltuutus on osa muuta rahoituspakettia, eli tämä EIP oli silloin jo rakenteilla, isot kasvupääomaruiskeet siis plääninä ja nyt menossa toteutukseen.

Kasvua, siksihän tässä mukana ollaan!

18 tykkäystä

Tarkoitit varmaan H1? Seuraava H2 tulossa keväällä 2027 tai olen varmaan väärässä?

Suunnattu anti toteutui tismalleen päätöskurssilla, mukava yllätys. Toki kun näin hyvin oli saatu merkintäsitoumuksia alennus olisikin ollut erikoista

14 tykkäystä

Ohhoh. Kova suoritus osallisilta, kun kiskaistaan nopeutettu tarjousmenettely ilman alennusta. Tällaiset on aika harvinaisia. Kysyntää on siis ollut. Ei taida tulla huomenna antidippiä ostettavaksi :cry:.

17 tykkäystä

Olihan Aiforia jo valmiiksi alennuksessa :joy:
No mutta tosissaan puhuen, tän firman rahoituksen järjestymiseen suht. mukavissa merkeissä mulla on ollut jo luottamus pidempään. Iso ero esim. Faroniin verratessa.

14 tykkäystä

Tai ehkä ne haluaa ostaa osakkeita halvalla, kun vielä saa! :smiley:

4 tykkäystä

Jean de Gunzburgin ja Terry de Gunzburgin määräysvallassa oleva yhteisö on aika mielenkiintoinen sijoittaja, ei pikku rahan puutetta.

9 tykkäystä

Tässä on Antin kommentit annista. :slight_smile:

Aiforia tiedotti torstaina keränneensä noin 6,4 MEUR:n bruttovarat suunnatulla osakeannilla. Pidämme annin toteutusta yhtiön ja nykyomistajien kannalta erinomaisena, sillä uudet osakkeet merkittiin suoraan torstain päätöskurssilla ilman suunnatuille anneille tyypillistä alennusta. Yhdessä hiljattain tiedotetun EIP:n lainajärjestelyn kanssa anti poistaa nähdäksemme yhtiön lähivuosien rahoitusriskit. Rahoituskierros on linjassa odotustemme kanssa, ja päivitämme annin tiedot malliimme seuraavan yhtiöpäivityksen yhteydessä.

32 tykkäystä

Hienoa! Aiforian rahoitus pitäisi olla nyt turvattu kassavirtapositiivisuuden saavuttamiseen asti, ilman enempää diluutiota.

10 tykkäystä

Tämähän oli mielenkiintoinen nyanssi, mikä jäänyt itselleni paitsioon. Kiitos nostosta! Jos muillekin tuntematon case, niin ohessa Geminin koonti omistuksista ja taustoista: Omistus suomalaisessa Aiforiassa

De Gunzburgien yhteisö on ollut mukana suomalaisessa lääketieteen tekoäly-yhtiö Aiforia Technologies Oyj:ssä jo pitkään – aina yhtiön First North -listautumisannista (2021) lähtien.

Yhtiö herättää heissä mielenkiintoa Jean de Gunzburgin oman taustan vuoksi: hän on kansainvälisesti arvostettu molekyyli- ja solubiologi, joka on tehnyt pitkän uran muun muassa Institut Curiessa syöpätutkimuksen parissa. Aiforian kehittämät syväoppivat tekoälyratkaisut patologian ja kudosnäytteiden analysointiin osuvat suoraan Jeanin tieteellisen asiantuntemuksen ytimeen.

  • Viimeisimmät liikkeet (Kesäkuu 2026): Aiforia tiedotti juuri (25. kesäkuuta 2026) järjestävänsä suunnatun osakeannin kansainvälisille ja kotimaisille instituutioille kerätäkseen vähintään 5 miljoonaa euroa. TAJLIP (de Gunzburgien yhtiö) on ankkuroinut tätäkin antia antamalla merkittävän merkintäsitoumuksen yhdessä Aiforian hallituksen puheenjohtajan Tuomas Tenkasen yhtiön sekä Mikko Laakkosen kanssa.

  • Omistuksen määrä: Tarkka prosenttiosuus vaihtelee antien ja hallintarekisteröityjen osakkeiden (kuten Citibankin kautta kulkevien omistusten) takia, mutta de Gunzburgien TAJLIP on kuulunut Aiforian keskeisimpiin ja tunnetuimpiin kansainvälisiin ankkurisijoittajiin alusta alkaen. He toimivat yhtiössä pitkäjänteisinä “älykkään pääoman” (smart money) tarjoajina.

12 tykkäystä

Yhtuöstä on viestitty kasvusta aika härkämäisesti kunhan rahoitus sille löytyy, ja nyt löytyy.

8 tykkäystä

Toivotaan samanlaista prosessia.. Tää oli aikas kova kauppa.

4 tykkäystä

Laitoin avaukseen pohjajigin siltä varalta, että joku pullero panikoi uutisesta ja paiskaa osakkeet myyntilaitaan, mutta kurssireaktio olikin sellainen kuin sen pitääkin. Täytyy kyllä ennen H1 rapsaa noukkia lisää osakkeita ennen kuin iso yleisö hiffaa mitä on käynnissä.

5 tykkäystä

Selvennyksenä, että tämä 662 miljoonalla myydyn Mobidiagin Tuomas Tenkanen on Aiforian pääomistajia, mukana isosti tässä ja kaikissa edeltävissä Aiforian rahoituskierroksissa - ja siis Aiforian hallituksen puheenjohtaja

17 tykkäystä

Ja olisi pitänyt olla hallituksen pj jo alusta alkaen :roll_eyes:

2 tykkäystä

Tämän päivän nousulla enää -22 % Aiforia salkussani ,joten kyllä nyt katselen tämän päätyyn asti näillä uutisilla…

6 tykkäystä

Aiforia Technologies Oyj – Johdon liiketoimet – Tuomas Tenkanen

Aiforia Technologies Oyj, Yhtiötiedote, Johtohenkilöiden liiketoimet 26.6.2026 klo 16.30

Ilmoitusvelvollinen

Nimi: TJT Technologies Oy

Asema: Toimitusjohtaja

Oikeushenkilö

Liikkeeseenlaskijassa johtotehtävissä toimiva henkilö

Nimi: Tuomas Tenkanen

Asema: Hallituksen jäsen/varajäsen

Liiketoimen luonne: MERKINTÄ

Volyymi: 564335 Keskihinta: 1.772 EUR

24 tykkäystä