Aallon Group -kæde

Med den nye administrerende direktør er der opbygget et internt team i Aallon Group, der er ansvarlig for virksomhedsopkøb, som forhandler, afslutter og integrerer disse aftaler. Så vidt jeg forstår, er der ikke foretaget nye rekrutteringer til dette, men interne rolleændringer. Disse blev også nævnt i H1-rapporten:

image

Det betyder, at den administrerende direktør i dag ikke primært er den, der alene udfører disse handler med hænderne i mulden. Aallon har dog allerede en stærk tilstedeværelse i hver storby, og de lokale aktører kender helt sikkert de andre lokale kontorer rigtig godt. Det er ofte fra dette niveau, at de indledende sonderinger om virksomhedsopkøb starter.

22 Synes om

Økonomidirektøren skifter job:

Der er næppe nogen dramatik forbundet med det, men det er heller ikke til nogen fordel.

6 Synes om

Der er stille omkring diskussionerne om Aallon og aktiekursens udvikling. Gad vide om det her fører til noget, eller om den vil ligge og stampe omkring de 10-10,5 € for evigt? Jeg har selv øget min position gradvist gennem årene, og det er den femtestørste aktie i min portefølje med en vægtning på ca. 4 % af den samlede portefølje. @Atte_Riikola mon der kommer en ny rapport om Aallon på et tidspunkt?

1 Synes om

Mon ikke Aalto kommer i gang, når vi når et opsving. Lige nu er der stille i revisionsbranchen.

3 Synes om

En ny rapport kommer senest i forbindelse med årsregnskabet i februar, medmindre der når at ske større virksomhedsopkøb inden da. Men i sig selv er Aallon Groups fremdrift ret stille og stabil. For selskabets vedkommende er situationen efter min mening stadig den samme som tidligere, det vil sige, at Finlands svage økonomiske udsigter bremser den organiske vækst på kort sigt, men med virksomhedsopkøb er selskabets væksttempo ret højt. Ifølge vores prognoser vil væksten i 2025 være omkring 16 %.

I forbindelse med årsregnskabet er der særlig interesse for udviklingen i selskabets lønsomhed, og hvordan sidste års organisationsomlægning har påvirket den. Samtidig gennemførte selskabet fusioner af datterselskaber, hvilket fremover bør gøre administrationen af koncernen mere effektiv end tidligere. Grundlaget for organisk resultatvækst i de kommende år er således ved at blive styrket, idet man søger at hente mere effektivitet ud af egne aktiviteter, og formodentlig vil den finske økonomi på et tidspunkt også give i det mindste en smule medvind til væksten. Så vidt jeg forstår, er der stadig gode muligheder for potentielle opkøbsemner på markedet.

Ifølge vores prognoser er Aallon Groups justerede P/E-kvotient for i år omkring 10x, så forventningerne er meget beskedne, hvis blot resultatudviklingen fortsætter gradvist i den rigtige retning. Så hvis resultatet stiger i de kommende år, ville jeg blive meget overrasket, hvis aktien fortsatte med at ligge på det nuværende niveau.

27 Synes om

Udskiftning af forretningsdirektør. Dårlige nyheder på vej fra Q4?

6 Synes om

Så er spillet skudt i gang for dette års virksomhedsopkøb. :+1:

22 Synes om

Her er Attes kommentarer vedrørende Aallon Groups seneste lille virksomhedsopkøb. :slight_smile:

5 Synes om

Ja, det bliver småt med opkøbsmulighederne. Det ville være interessant at se, hvor mange af sådan en biks’ kunder, der stadig hænger på efter for eksempel tre år..

2 Synes om

Omsætning på 198t og fem personer, det skaber man vist ikke overskud med?

1 Synes om

Hvis de i forvejen havde en afdeling i Vantaa, kunne de have opnået besparelser ved at sammenlægge dem, men det har de ikke.

2 Synes om

Det er sikkert det første opkøb i Vantaa. Hensigten er sikkert at opkøbe alle de små kontorer i området. De har haft et højt opkøbstempo indtil nu.

1 Synes om

Flere opkøb. Ca. 1 % af Aallons omsætning.

Tekodo Oy’s forretningsaktiviteter bliver en del af Aallon Group fra den 1. februar 2026. Købesummen betales kontant.

Omsætningen for Tekodo Oy i regnskabsåret afsluttet 31.12.2024 var ca. 356 tusind euro. Omsætningen for regnskabsåret afsluttet 31.12.2025 er ifølge et foreløbigt, ikke-revideret estimat ca. 437 tusind euro. Den erhvervede enhed beskæftiger på tidspunktet for handlen seks fagfolk ud over de to iværksættere. Alle otte personer fortsætter med at betjene deres kunder som en del af Aallon Group.

7 Synes om

Heller ikke i dette opkøb er omsætning pr. medarbejder særlig imponerende. Mon de fleste er deltidsansatte?

Nej, det er det ikke. Der kan ikke være meget tilbage på bundlinjen efter det.

Som en sidebemærkning kan jeg nævne, at jeg kender et revisionsfirma, hvor der kun er to ejere, der arbejder, og de har en omsætning på over 700.000 € om året.

Der er ret stor forskel på dem.

Generelt vedrørende disse rapporterede medarbejderantal: Disse rapporterer typisk alle på virksomhedens lønningsliste, det vil sige f.eks. medarbejdere på forældreorlov eller deltidsansatte. Derfor kan man ikke drage helt direkte konklusioner om omsætning per medarbejder baseret på det rapporterede antal hoveder.

14 Synes om

Hallo, omsætning / ansat 54t !!! Det samlede resultat for dette firma over de sidste tre regnskabsår er 11t euro? Hvad er meningen med at købe sådanne småbikse. Det fører kun til integrationsproblemer. Resultatet kommer ikke bare af, at man smider firmaet ind i de samme lokaler. En mærkværdig svag præstation.