Det får mig altid til at smile at se Aallon-logoet i Kärsämäki, men på den anden side er et bredt servicenetværk efter min mening en absolut fordel.
Finland er fuld af små virksomheder, der sætter pris på at kunne beskæftige folk i deres eget område. Derudover er der stadig en generation, der gerne vil mødes og snakke med samarbejdspartnere i ny og næ.
Køb af en kiosk for 100.000 euro i Kuusamo kan bringe Aallon ind i byens(!) gadebillede, hvor den næste iværksætter så vælger dette regnskabsfirma.
Jeg oplevede selv som kunde, da jeg traf valget (vi flyttede regnskabet for tre kiosker til Aallon), at salget gik glat, serviceudvalget var bredt, og prisen var konkurrencedygtig.
Derudover kan Aallon sælge service til Kärsämäki eller Kuusamo, selvom den tidligere iværksætter/virksomhed ikke længere kunne tage flere kunder. Aallon kan se på revisorernes arbejdsliste & kompetencer og foreslå kunden, at her er en ekspert inden for netop dit område.
Der er også betydelige forskelle i regnskab, hvis virksomheden f.eks. ikke har ekspertise inden for EU-støtte eller lignende. En større virksomhed vil sandsynligvis have det.
Jeg venter med spænding på, om Aallon kan bygge flere integrationer til forskellige ERP-systemer i Portti, hvilket helt sikkert ville gøre det lettere at vinde nye kunder.