Kyllä, pitää paikkansa, mutta sokerituotteet ylivoimaisesti se kaikkein pahin. Mikä tahansa hiilihydraattia sisältävä syötävä aloittaa happohyökkäyksen toki kyllä, mutta kuten kirjoitit, kun sen pysäyttää ajoissa ja ylläpitää hampaitaan sen 2x päivässä aamuin ja illoin, niin eipä nuo myöskään reikiinny.
Itse neuroottinen hammashuoltoni suhteen, ettei hammaskiveäkään enää kerry juuri mitään. Suuhygienistille rutiinicheckkaus kuitenkin tässä lähikuukausina varattava, halpaa hammashuoltoa tällä tavoin.
(Tämänkin saa siirtää vastatun viestin mukana toiseen ketjuun, jos se koetaan aiheelliseksi, whee!)
Olin tilannut Viaplayn lähinnä valioliigan vuoksi, mutta 38€/kk alkoi ahdistamaan. Niinpä Viaplay lähti laitaan ja tilalle IPTV-paketti hintaan 56€/vuosi. Ratkaisun moraalisesta puolesta en niin tiedä, mutta silti nukun yöni hyvin.
IPTV:ssä palveluntarjoaja välittää netin kautta TV-lähetystä ja jos lähettäjällä on lisenssit kunnossa, niin homma on täysin laillista. Toki jos suhteellisen pienellä rahalla on tarjolla kaikki maailman tv-kanavat, voi tulla epäillys, että joitain lisenssejä on jäänyt maksamatta.
No olkoon nyt sitten jos saan julkaista, niin siinä uusi postaus jolla tarkoitus lisätä arvoa ilman mainostamista. Ei affiliate linkkejä. Huom! kirjoitus sisältää tuotemerkkejä, mutta ei mitään kaupallista yhteistyötä ole niissä. Sivullani on alalaidassa kiinteä Nordnet mainos joka ei liity kirjoitukseen. Niin ja joku mainitsi että osallistuisin keskusteluihin, olen osallistunut kyllä, mutta en tässä ketjussa. Säästeliästä mutta hauskaa viikonloppua!: Pienet (taloutta) rikastuttavat asiat elämässä - Rahat Ojennukseen
Tämä on heidän käytäntönsä. En ole epäillyt verovilppiä. Kaikkihan on mahdollista. Kyydin hinta lukitaan etukäteen sovelluksessa. En ole varma onko mahdollista luottokorttitiedot lisätä sovellukseen, mutta itse en ole tätä halunnut tehdä. En siis rohkaise mihinkään veropetoksiin, vaan tämä on Bolt kuljetuksien default tapa Itsellä ei ole ollut kuitille tarvetta niin en ole sovelluksesta sitä katsonut, enkä muista antaako ne sen.
Jos et saa kuittia, niin kyse on veronkierrosta. Varmaan voit saman tien asian tarkistaa? Kannatan vahvasti kaiken kilpailuttamista, mutta harmaata taloutta ei kyllä kenenkään kannata promota.
Boltin sivuilla sanotaan, että kuitti lähetetään sähköpostiin automaattisesti. Itseä kiinnostaa myös tämä kuljetusvaihtoehto niin aloin tutkimaan nyt tarkemmin. Voisi jossain vaiheessa käyttää tätä taksin sijaan.
Moi. Tarkistin sähköpostista, kyllä tulee kuitit Boltin ajoista, eli homma sitä myöten ojennuksessa. Veronkierron sijaan näissä halpakyytiyrityksissä kannattaa tarkkailla kyydin turvallisuutta. Tosin, onpa käynyt ihan tavallisenkin taksin kyydissä niin, että kuljettaja nukahti kesken yöajon autoon, ja piti herättää se ettei ajettu tolppaa päin. Ehkä tää pätee kaikkiin henkilökuljetusyrityksiin yöaikaan.
Moi. Mielestäni joskus jo jokunen vuosi sitten katsoin Uberin olevan kalliimpi. en kyllä ole kilpailuttanut nyt kun tuo on toiminut ja on jo hyvin halpa. Yangoa en käytä.
Jaa-a, olen kai ollut niin paranoidi etten ole uskaltanut luottokorttitietoja syöttää alkuun tuntemattomalle firmalle, tämän jälkeen en ole asiaa sen enempää ajatellut ja olen vain maksanut aina kyydin käteisellä. Eli siis mielestäni autossa ei voi maksaa kortilla, vaan sovelluksen kautta.
Tuo IPTV on kyllä pomminvarmasti aivan täysin laiton, vai kuvitteleeko joku, että viidellä ekellä saa kaikki maailman maksukanavat katsottavakseen? Eikös tuolta näkynyt esimerkiksi Liiga, joka listahintaan yksistään maksaa 30-40 euron huitteilla. Jos itse tekniikka ei ole laiton, niin sillä kai tarkoitetaan samaa kuin että joku qBittorent ei ole softana laiton, tai ilotalo ei ole talona laiton?
“Tekniikka ei ole laiton” viittaa tässä siihen, että toisin kuin torrenttien tapauksessa, palvelun käyttäjä ei tee mitään rikosta. Torrenteissa lähtökohtaisesti jokainen käyttäjä myös jakaa materiaalia, joten tekijänoikeusrikkomus täyttyy kaikkien kohdalla. IPTV:n kanssa näin ei ole. Tämä ei tietenkään poista sitä tosiasiaa, että noi palveluntarjoajat jotka myyvät muutamalla kympillä palveluja jotka toisaalla maksavat satasia, erittäin todennäköisesti rikkovat lakia.
Fyysisen tavaran suhteenhan laki sanoo, että jos ostat tavaraa jota pitäisi (esimerkiksi hinnan perusteella) epäillä varastetuksi, saatat syyllistyä kätkemisrikokseen. Käsittääkseni tuo ei palveluihin sovellu. Eli vaikka hinnan perusteella olisi syytä epäillä, että IPTV-palveluntarjoajat syyllistyvät rikokseen, näiltä palvelujen ostaminen tuskin on millään muotoa laitonta.
On mielenkiintoista nähdä, millä tavalla näihin pystytään puuttumaan. Ongelmahan kaiketi on, että rikoksen tekijät toimivat ulkomailta (Kiina/Venäjä) käsin, jolloin poliisin puuttumismahdollisuudet ovat olemattomat. Jotain lienee pakko kuitenkin tehdä, sillä viime vuosina näiden palveluiden käyttö on kasvanut räjähdysmäisesti.
IPTV:n ostamalla tuet rikollisia ja venäläisiä, eli kannattaa kahteen kertaan harkita ainakin sitä hehkuttaako asiaa palstalla. Joskus on hyvä olla vaan hiljaa siitä mitä on tehnyt.
Kannattaa olla molemmat ja vertailla kyydin hinta sitä tilatessa. Usein vähintään toisella tarjoajalla voi olla määräaikainen kampanja-alennus kun ainakin tällä hetkellä kilpailu asiakkaista on kovaa.