TransMedics - Organtransporter

Virksomhedens IR-sider

TransMedics blev grundlagt af den nuværende administrerende direktør Waleed Hassanein i 1998 og har siden grundlæggelsen beskæftiget sig med organtransplantation på forskellig vis. Virksomhedens markedsværdi ligger på omkring 3 milliarder dollars på tidspunktet for skrivningen af dette indlæg.
image

TransMedics’ vigtigste produkt er det patenterede OCS-apparat (Organ Care System), som er et bærbart, normotermisk opbevarings- og vurderingsapparat til flere organer, der efterligner menneskets fysiologi, minimerer iskæmi (blodmangel) og muliggør optimering af organer under transport. Apparatet er den eneste FDA-godkendte platform, der er egnet til transplantation af flere forskellige typer organer. Derudover lancerede virksomheden fra Q4 2023 NOP-programmet (National OCS Program), som i praksis betyder, at virksomheden tilbyder sine egne transporttjenester (luft- og landtransport) til flytning af organer. Tidligere benyttede virksomheden eksterne tjenesteudbydere, hvilket viste sig at være dyrt, upålideligt og endda farligt. Ved hjælp af denne flytjeneste er virksomheden i stand til at tilbyde både opbevaring og transport af organer.

Virksomheden har netop offentliggjort sin Q4-rapport for 2023, som var deres første kvartal med et positivt nettoresultat (GAAP). Omsætningen steg til 81,2 millioner dollars, svarende til +159% y/y og 22% q/q. Målt på antallet af organer betød det en stigning fra 1000 til 2300. Virksomhedens mål er at nå en årlig rate på 10.000 organer inden 2028. 97% af omsætningen kommer fra deres transplantationsforretning, og cirka 95% af virksomhedens omsætning stammer fra USA. Virksomheden arbejder med transplantation af enkelte organer: lever, hjerte og lunger. Af disse er leveren klart den største “sektor”, som tegnede sig for 73% af den samlede omsætning fra organtransplantationer, hjertet for 23% og resten, dvs. 4%, kommer fra lunger. Omsætningen uden for USA steg med +51% y/y, men udgør som nævnt kun omkring ~5% af omsætningen.

Virksomheden har også en servicevirksomhed, som omfatter tillægsbeløb opkrævet for kirurgisk anskaffelse og organstyring, hvilket også inkluderer beløb opkrævet for anskaffelse af organer og logistik ved transplantationer, herunder luft- og landtjenester. I løbet af 2023 anskaffede virksomheden 11 fly for at kunne tilbyde sin egen “kurerservice” til organtransport, og de har planer om at udvide dette antal til 15-20 inden udgangen af 2. halvår 2025. Tidligere har transplantationscentre og TransMedics været nødt til at stole på charterfly eller mindre lokale operatører, som ikke var tilgængelige 24/7/365, i modsætning til TransMedics’ fly. Denne tjeneste giver i det mindste en vis konkurrencefordel. I løbet af Q4 var virksomheden i stand til at gennemføre 35% af flyvningerne med egne fly, og det er målet at øge denne andel til 80%.

Om markedsandele: Ifølge virksomheden har de en markedsandel på 17% for levertransplantationer, 16% for hjerter og 4% for lunger målt på volumen. Ifølge virksomheden er der et klart vækstpotentiale her, og deres innovative teknologi har endda udvidet disse markeder ved at øge sandsynligheden for succesfulde transplantationer. Servicevirksomheden udgjorde 39% af den transplantationsrelaterede omsætning. For hele året var bruttomarginen i servicevirksomheden 29%, mens produktvirksomhedens bruttomargin var 77%.

Virksomhedens forventninger (guidance) til 2024:

• Omsætning 360-370 millioner $ (49%-53% vækst y/y)
  • Bruttomargin 63%-64% (i 2023 64%).
    Traditionelt har virksomhedens forventninger været meget konservative og er blevet opjusteret i løbet af året.

Hvis virksomheden virker interessant, anbefaler jeg at læse/lytte til deres seneste kvartalsrapport, hvor man kan finde masser af information om virksomheden.

25 Synes om

Tak for opslaget @weeirdo

Nogen anelse om, hvad det koster at bruge OCS her i 2024? Jeg fandt kun beløb mellem 40.000 og 80.000 dollars, og alle de tal var fra 2022 eller tidligere. Man kunne skabe en ret pæn fortjeneste, hvis omkostningerne kunne bringes ned med blot 5%. Lad os for eksempel tage en årlig rate på 2.000 organer.

40.000$ * 0,95 = 38.000$
40.000$ - 38.000$ = 2.000$
2.000$ * 2.000 = 4.000.000$

4 mio. om året. En mio. pr. kvartal. Og tallene skalerer selvfølgelig til en helt anden størrelsesorden, hvis vi f.eks. taler om 20% lavere omkostninger og en årlig rate på 10.000 organer, som firmaet sigter mod inden for få år.

Med med en lille position.

3 Synes om

Meget interessant firma med stort potentiale. Så vidt jeg forstår, er det markedets bedste og eneste FDA-godkendte udstyr til organtransplantation, hvilket skaber en form for monopolstilling, i hvert fald indtil videre. Der er selvfølgelig risici på reguleringssiden, som denne historie fortæller EXCLUSIVE: Rep. Gosar Accuses TransMedics Of Holding Lifesaving Medical Devices ‘Hostage’ — Vows Oversight | The Daily Caller

“Efter FDA-godkendelsen blev opnået i 2021, begyndte TransMedics at ændre hele sin forretningsmodel,” udtalte Gosar. “Næsten øjeblikkeligt steg prisen på den engangs-kassette, der anvendes til at omslutte organet under transport og perfusion, fra de oprindelige $7.000 til over $60.000 pr. engangs-kassette.”

“I stedet skabte TransMedics sit eget team af personer som den eneste kilde til enhver igangsætning af OCS-enheden og kaldte dette National OCS Program, eller NOP. Transplantationscentre kunne ikke længere købe det medicinske udstyr, men i stedet lease udstyret og anmode om det nødvendige TransMedics-personale til enhver OCS-hjerte-, lever- eller lungeorgan-indhentning. Omkostningerne for TransMedics’ kirurgiske indhentning er ca. $20.000 pr. anmodning,” fortsatte Gosar.

Jeg ser dette som den største risiko for virksomheden indtil videre. USA er som markedsområde måske nok den stat, der støtter den frie markedsøkonomi mest, men under alle omstændigheder skaber dette en smule usikkerhed. Men hvis der ikke kommer et slag i ansigtet fra reguleringssiden, ser jeg virksomhedens potentiale som enormt. Ekspansion til udlandet mangler stadig i høj grad, i fremtiden kan man potentielt inkludere nye organer til transport (f.eks. nyre) og derved øge markedets størrelse. Befolkningen ældes i de vestlige lande, hvilket øger behovet for organtransplantationer. Jeg spekulerer stadig på, hvor man kan få flere organer fra, og om det kan blive en hindring for væksten? Jeg må overveje, om jeg skal gå med i dette med en lille position.

4 Synes om

Baseret på mit eget kvalificerede gæt ligger omsætningen på omkring ~$80.000 pr. organ. Nedenfor er mine egne beregninger. På baggrund af disse ville man kunne fakturere nogenlunde det samme beløb for alle organer.
image
Det samlede antal organtransplantationer har jeg herfra. Jeg valgte “Transplant” som kategori og derefter de forskellige organer hver for sig.

Med en stykpris på $80.000 og en årlig takt på 10.000 organer ville omsætningen nå de 800 millioner i 2028, hvis målet nås. Dette ville betyde en CAGR i omsætningen på ~27 % for de næste fem år.

Og måske som svar på dit spørgsmål: ifølge mine egne beregninger ville prisen pr. organtransplantation være ~38.000 €.

Til den regulatoriske risiko nævnt af @Chuckecheese. TransMedics’ CEO har allerede nået at svare på denne besked/anklage (svar her). Svaret opsummeret: alle anklager blev efter min mening afvist på en meget overbevisende måde. Blandt denne senators (eller hvad han nu er for en repræsentant) største donorer er “Health professionals”, og der kan have været et vist pres fra deres side for en form for reaktion. Dette er selvfølgelig ren spekulation.

image
Ifølge statistikker fra OPTN er antallet af transplantationer for disse tre organer vokset med en CAGR på ~4,8 % siden 1988. I slutningen af 2010’erne er dette tempo accelereret, sandsynligvis på grund af den teknologiske udvikling og det faktum, at organerne forbliver “sunde” under og efter transplantationen. TransMedics talte om dette emne under Q4-opkaldet – hvordan antallet af vellykkede transplantationer i deres teknologiperiode er vokset betydeligt hurtigere end før, hvilket sandsynligvis (i hvert fald delvist) også er sandheden). Der vil altid være efterspørgsel efter organtransplantationer, da folk ønsker et længere liv og søger nye reservedele til at erstatte dem, der er ødelagt. På lang sigt (+10 år) kan antallet af tilgængelige organer meget vel blive en hindring for væksten, men på mellemlangt sigt kan væksten fint læne sig op ad at vinde markedsandele.

7 Synes om

TransMedics’ ledelse deltog for nylig i en MedTech-konference (webcast findes på deres IR-sider), hvor analytikere fik mulighed for at stille dem spørgsmål. Ved første gennemlæsning bed jeg ikke mærke i noget nyt, men visse punkter kan fremhæves som en opsummering:

• De understregede, at de fortsat er det eneste selskab, der tilbyder en bærbar enhed, som er egnet til flere forskellige organer. (Konkurrenter, der tilbyder løsninger til enkeltorganer, er f.eks. OrganOx og XVIVO).
  • Om TransMedics’ priselasticitet: Organtransplantationer vil altid være dyre, og der vil være brug for dem næsten uanset prisen, hvilket betyder, at efterspørgslen sandsynligvis vil forblive på samme niveau, selvom prisen stiger.
  • Om tre år forventer de, at deres OCS-teknologi fortsat vil være den vigtigste del af deres værdikæde. Logistikdelen (flyene) er blot en katalysator for at øge tilgængeligheden af denne teknologi.
  • Der blev stillet et spørgsmål om, hvordan de i de foregående år har overgået deres egne forventninger (guidance), og hvordan de kan fortsætte denne trend. Svaret fremhævede disse elementer: “vækst i vores transplantationsvolumen, vækst i vores centervolumen, genoplivning af lungeprogrammet, vækst i DBD for hjerter og levere.

Jeg stødte på en anden SeekingAlpha-artikel fra et par dage siden, som præsenterede selskabet og dets investeringscase. Det er vist påkrævet at oprette en bruger for at læse artiklen, så jeg har nedenfor noteret de ting, som ikke tidligere er blevet nævnt i denne tråd.

• TAM (Total Addressable Market) for forskellige organer i USA ifølge SeekingAlphas beregninger (TransMedics’ markedsandel i parentes): Lever 900 millioner dollars (17 %), hjerte 370 millioner dollars (16 %), lunger 263 millioner dollars (4 %). Samlet set giver dette en TAM på over 1,5 milliarder dollars (i USA), som vokser med ca. 12 % om året.
  • Med en virksomhedsværdi (enterprise value) på knap tre milliarder dollars og en attraktiv patentportefølje er selskabet et muligt opkøbsemne for en større aktør inden for sundhedssektoren.

Og måske vigtigst af alt, de fremhævede risici:

• Den vækst, TransMedics udviser, og udsvingene i EBITDA-marginalen på mellem 60-70 % tiltrækker konkurrenter til branchen. På nuværende tidspunkt har TransMedics dog stærke konkurrencefordele takket være deres OCS-teknologi og logistikdel.
  • Er ledelsen i stand til at eksekvere deres strategi og opretholde den høje vækst og dermed leve op til forventningerne? Selskabets værdiansættelse kræver, at vækstspurten fortsætter, for at den kan retfærdiggøres.
5 Synes om

New York Times skrev om organtransplantationer og den tilhørende teknologi. For at få adgang til at læse er det nok at registrere sig med e-mail (brugeren behøver ikke engang at blive bekræftet). TransMedics’ produkt ses på billedet, og virksomheden nævnes i brødteksten, omend måske ikke i en så smigrende tone. Artiklens hovedemne er dog positivt for virksomheden, nemlig den teknologi (fra TransMedics), som har revolutioneret organtransplantationer. Artiklen indeholdt også et link til et studie, ifølge hvilket TransMedics’ OCS-enhed reducerer komplikationer efter transplantationen. Studiet omhandlede kun levertransplantationer.

Alt i alt var artiklen efter min mening god omtale for TransMedics.

5 Synes om

Flere gode nyheder for TransMedics (TMDX). Johnson & Johnson har afgivet et købstilbud på Shockwave Medical (SWAV), som er en anden medtech-virksomhed, der fremstiller medicinsk udstyr. Købsprisen var 13,1 milliarder dollar, hvilket for SWAV betyder en multipel på ~14,2x den forventede omsætning for CY2024.

I øjeblikket er den tilsvarende multipel for TMDX ~7,6x selv efter de seneste dages kursstigninger, hvis man bruger analytikerdata fra Yahoo Finance (366 millioner dollar, hvilket er midtpunktet i selskabets egen guidance!!). En multipel på 14,2x for TransMedics ville betyde en markedsværdi på ~5,2 milliarder dollar, hvilket svarer til en pris pr. aktie på ~160 dollar.

Hvad gør dette endnu bedre for TMDX?

TMDX forventes at vokse dobbelt så hurtigt som SWAV. SWAV’s forventede omsætningsvækst for 2024 og 2025: +26 % og +23 %. For TMDX er de samme tal +52 % og +34 %. Forskellen ligger i lønsomheden og pengestrømsprofilen, hvor SWAV allerede har præsteret et par år med overskud og positive pengestrømme, mens TMDX kun er i starten af sin livscyklus rent lønsomhedsmæssigt (Q4 var det første kvartal med positivt nettoresultat). For TMDX’s vedkommende bremser gigantiske investeringer i fly opnåelsen af positive pengestrømme, men jeg tror, at dette år bliver det første, hvor TMDX’s operationelle pengestrøm er tydeligt positiv.

Edit: dollartegn ændret til ord

4 Synes om

https://twitter.com/i/spaces/1rmxPMOLOEbKN

Jeg faldt over denne podcast-episode, hvor TransMedics blev diskuteret. Der kom ikke nogen information frem, som ikke allerede er blevet nævnt i denne tråd tidligere, men der er et par ting, der er værd at nævne. Det skal bemærkes, at begge podcast-deltagere ejer aktien.

Tidsstempler for emnerne nedenfor:
6.25 Diskussionen om TransMedics starter
8.50 Omsætningsudvikling
13.25 Tale om selskabets udmeldte forventninger (guidance). Begge deltagere tror, at TransMedics’ faktiske omsætning vil ligge betydeligt over deres udmeldte guidance; de nævnte endda et beløb på 500 millioner dollars, hvilket ville svare til en vækst på ~107 % år-til-år. De tror, at markedet vil acceptere lavere marginer, hvis væksten forbliver på dette niveau.
15.30 Markedsandel. De spekulerer i, at TransMedics’ markedsandel inden for organer maksimalt vil nå op på omkring 50 %, fordi deres udstyr ikke vil være nødvendigt til transport over kortere afstande, men primært vil blive brugt til “coast-to-coast”-agtige rejser over længere afstande (dvs. længere opbevaringstid for organet). Hertil vil jeg kommentere, at deres udstyr reducerer risikoen for komplikationer efter transplantation markant, hvilket fungerer som et salgsargument også for kortere afstande. Desuden ville det sandsynligvis være lettere for de transplantationscentre, der udfører indgrebene, hvis de kunne få pålidelig service fra det samme selskab uanset afstand.
20.30 Tale om flyindkøb og logistikforretningens indvirkning på marginerne. Da bruttomarginen i transplantationsforretningen er 60-70 % og i logistikken 30-35 %, tror de, at selskabet er i stand til at opnå en nettomargin på 20 %.
25.20 Om konkurrenter
28.45 Om værdiansættelse
36.20 Risici. De fremhævede værdiansættelsesrisikoen, dvs. at selskabets ledelse skal fortsætte med at præstere fremragende for at retfærdiggøre værdiansættelsen. Hvis selskabets egne forventninger ikke bliver overgået markant, kan det gå galt, men der har endnu ikke været nogen tegn på dette. En anden selskabsspecifik risiko var xenotransplantation, dvs. brug af dyreorganer til mennesker, men videnskaben er nok ikke nået langt nok endnu i denne henseende.

4 Synes om

TransMedics rapporterede sine Q1-resultater sent i aftes. Fremragende præstation fra selskabet.

• Nettoomsætning på 96,9 mio. USD (konsensus ~81 mio. USD) i første kvartal af 2024, en stigning på 133 % i forhold til første kvartal af 2023
  • Genererede et nettooverskud på 12,2 mio. USD (konsensus ~0,4 mio. USD) eller 0,35 USD pr. fuldt udvandet aktie i første kvartal af 2024

Omsætning og lønsomhed var klart over forventningerne. Derudover (mindre overraskende) hævede selskabet sine forventninger (guidance) for i år for så vidt angår omsætningen til mellem 390-400 millioner USD, hvilket ville svare til en vækst på 61-66 % å/å (tidligere prognose 360-370 mio. USD). På k/k-basis var væksten 19,5 %.

9 Synes om

TransMedics rapporterede sit Q2-resultat i går, konsensusforventninger i parentes. Den stærke vækst fortsætter, og der er tale om en flot opjustering af forventningerne. Forventningerne blev slået på alle fronter.

• Samlede indtægter på 114,3 millioner USD (98,9) i andet kvartal af 2024, en stigning på 118 % i forhold til andet kvartal af 2023
  • Genererede et nettooverskud på 12,2 millioner USD (en margin på 10,7 %, konsensus forventede 7,2 %) eller 0,35 USD pr. udvandet aktie i andet kvartal af 2024
  • TransMedics hæver sine forventninger (guidance) til omsætningen for hele året 2024 til at ligge i intervallet 425 millioner USD til 445 millioner USD, hvilket repræsenterer en vækst på 76 % til 84 % sammenlignet med selskabets omsætning året før. TransMedics’ tidligere omsætningsforventning for 2024 var 390 millioner USD til 400 millioner USD.

Min egen vurdering af omsætningen for hele året er +460 mio. USD, så jeg forventer yderligere opjusteringer i det næste kvartal. Konsensus forventede kun 401 mio. USD før denne rapport. Med hensyn til flyene er antallet 17, og målet var vist 20 inden udgangen af dette år.

Det er værd at bemærke, at forventningerne blev hævet med 30 mio. USD i sidste kvartal, og nu blev de hævet endnu mere, med 40 mio. USD. Jeg gentager igen det samme mantra om, at TransMedics’ ledelse altid tidligere har været konservativ med deres forventninger, så vi vil sandsynligvis se flere af dem, som jeg nævnte ovenfor.

5 Synes om

Aktien bliver føjet til S&P 600 SmallCap-indekset pr. 1.10.2024.

Tranmedics

1 Synes om

Q3 ude. Ikke helt så stærk en præstation (i forhold til estimaterne) som i de foregående kvartaler. Selskabet havde advaret på forhånd om, at Q3 sandsynligvis ville blive en anelse blødere, da fly vedligeholdes i løbet af kvartalet. Markedet svarede igen med et fald på -28 % i AH, da aktien på sit laveste dykkede til 86 $. AH sluttede i -24 %. I løbet af den seneste måned var aktien allerede faldet godt 30 % fra sine toppunkter, så forventningerne var ikke i top, hvilket gjorde reaktionen endnu mere overraskende. Efter min mening en klar overreaktion fra markedet, som burde have været forberedt på et svagere kvartal.

• Total omsætning på 108,8 mio. USD i tredje kvartal af 2024, en stigning på 64 % sammenlignet med tredje kvartal af 2023 (115 mio. USD forventet)
  • Genererede et nettoresultat på 4,2 mio. USD eller 0,12 USD pr. udvandet aktie i tredje kvartal af 2024
  • Ejede i alt 18 fly pr. 30. september 2024

Selskabet ændrede ikke den guidance, det gav i Q2. Selskabet har fortsat en fremragende mulighed for at nå sin guidance (en omsætning på 425-445 mio. USD). Indtil videre i år har de haft en omsætning på 320 mio. USD, så for at nå midten af guidance-intervallet kræves der 115 mio. USD i det sidste kvartal, hvilket svarer til en vækst på ~5,8 % q/q.

Jeg har også selv fulgt med i firmaets udvikling, og nu er kursreaktionen kraftig og måske denne gang overdrevet, i den stil vi kender fra USA. Godt købstidspunkt for dem, der fik den til under 90 $ nu. Hvis den fortsætter nedad i de kommende dage, må jeg måske selv hoppe med. Jeg gætter på, at kursen hurtigt vender tilbage til over hundrede.

Disse fly er grunden til, at jeg foretrækker konkurrenten Xvivo Perfusion som investering. Jeg forstår ikke, hvorfor Transmedics vil brænde fingrene på dem. Det er helt umuligt at tro på, at man ikke kunne opnå den samme eller endda en bedre logistisk løsning gennem netværkssamarbejde. Skomager, bliv ved din læst. I lange perioder er denne type forretning cashflow-mæssigt udfordrende, og det bliver ikke bedre af vedligeholdelse af fly, hvis selskabet absolut selv skal eje rammerne for luftfarten.

5 Synes om

Brian Stoffels hurtige gennemgang af forskellige fremtidsscenarier for TMDX. Brian fremhæver tre forskellige scenarier:

Bear case:

• Ikke relateret til fremtiden, men virksomheden vandt ikke markedsandele i Q3
  • En ny type behandlingsmetode, NRP (normoterm regional perfusion), som er billigere, og hospitalerne kan selv udføre den uden udstyr fra eksterne virksomheder
  • Etisk mere tvivlsomt; patienten holdes “i live” efter døden ved at opretholde blodcirkulationen, indtil man kommer tættere på organdonationen. På denne måde holdes organet i bedre stand til organdonation
  • NRP-metoden kan kun anvendes i DCD-tilfælde (donation after circulatory death), hvilket udgjorde ca. en tredjedel af organdonationstyperne i 2023 (resten var DBD, donation after brain death)

Bull case:

• Bag det svagere kvartal ligger to midlertidige og kortsigtede forhold: 1) fly til vedligeholdelse og 2) en typisk sæsonmæssigt svagere periode; ifølge ledelsen var kvartalet volumenmæssigt endda usædvanligt svagt
  • Situationen normaliseres, og virksomheden fortsætter med at vinde markedsandele og udvise kraftig vækst

Nuanceret (“nuanced”) case:

• Der er i øjeblikket over 100.000 mennesker på venteliste til transplantation (i USA), hvoraf ~17 dør dagligt
  • NRP kunne være en økonomisk mere fornuftig løsning og kunne øge antallet af organer, der er tilgængelige for transplantation
  • Markedet vokser hurtigere som følge af NRP, og TMDX fokuserer på sit eget speciale, nemlig at udføre organtransplantationer over lange afstande med sin egen logistik og sit OCS-udstyr, samt at udføre DBD-transplantationer
  • TMDX’s markedsandel ville blive mindre end forventet på nuværende tidspunkt
2 Synes om

TransMedics udnævnt som en short-idé med et kursmål på $0 af Scorpion Capital. Scorpion Capital udtalte i en nyligt udgivet short-rapport, at “i 20 års short-salg er TransMedics den mest ekstreme og groteske sundhedssvindel, vi har stødt på, ikke kun på grund af dens omfang, men fordi den er baseret på udnyttelsen af de mest sårbare patienter.” Short-sælgeren tilføjer i sin rapport, hvor den angiver et kursmål på $0 for aktien, at firmaet “snart indsender en borgerhenvendelse (Citizen Petition) til FDA (Food and Drug Administration) med anmodning om suspension af PMA (Premarket Approval) af TransMedics Organ Care System, i forbindelse med et offentligt brev til kongresmedlemmer, der undersøger misbrug i det amerikanske organtransplantationssystem.”

Screenshot_2025-01-10-16-25-37-08_4ddc8d43e74adc86fab2deaad29d5519

https://x.com/ScorpionFund/status/1877720068324204735?t=ULDAasalA_OnhWr53p68UA&s=19

3 Synes om

TrandsMedics’ Q4-resultat blev offentliggjort for noget tid siden.

Selskabets markedsandel er vokset betydeligt, og det bevæger sig mod sine mål med hensyn til dets udstyr. Omsætningen voksede sammenlignet med det foregående kvartal, omend lidt langsommere end tidligere, hvilket dog var forventeligt i roligere perioder. Væksten for hele året var bemærkelsesværdig, og både kvartalet og regnskabsåret sluttede med overskud.

Prognoserne ligger på et rimeligt niveau og byder ikke på store overraskelser - hverken den ene eller den anden vej.

https://x.com/StockSavvyShay/status/1895220170034917837

image
image
image

4 Synes om

I Q4 omsatte TMDX for 121,6 mio. USD, hvilket overgik forventningerne med ~11%. EPS var også over forventningerne (0,15 vs 0,2). De forventer en omsætningsvækst på 20-25% (530-552 mio. USD) for 2025. Omsætningen voksede 83% i 2024, samtidig med at virksomheden blev profitabel.

På X er der flere konti, der følger TMDX’s flybevægelser og antallet af flyvninger. For eksempel offentliggør @ManthanTweets1 daglige tal for antallet af flyvninger. Med disse data blev antallet af flyvninger i Q4 opgjort til 1757. Dette betyder, at hver flyvning i gennemsnit genererede 69,3 tusind dollars i omsætning. Under opkaldet oplyste virksomhedens CEO, at de i gennemsnit havde 14 fly (ud af 21) i drift per dag og nu fokuserer på at forbedre flyenes udnyttelsesgrad og effektivitet.

I Q1, hvis TMDX fortsætter i samme tempo som i januar og februar, ville der være omkring 2050 flyvninger, hvilket ville give en omsætning på ~142 mio. USD (med et gennemsnit på 69,3 tusind dollars per flyvning). Hvis det antages, at TMDX ikke anskaffer flere fly, udnyttelsesgraden forbliver den samme (dvs. antallet af flyvninger per dag forbliver det samme), og omsætningen per flyvning ikke ændres, ville omsætningen være ~568 mio. USD for 2025. Alene med disse antagelser ville de overgå deres egen guidance.

Med hensyn til værdiansættelse vedhæfter jeg et skærmbillede fra Jonah Luptons tweet fra i går. Jonah er absolut værd at følge, hvis TMDX og amerikanske smallcaps interesserer dig.
image

4 Synes om

Ifølge tweetet virker TransMedics stærk både fra et forretnings- og markedsperspektiv.

De finansielle tal er stabile, væksten fortsætter, og aktien ser ud til at have fundet bunden. Virksomheden er recession-resistent, hvilket ifølge tweetet kan gøre den til en attraktiv langsigtet investering.

https://x.com/WealthyReadings/status/1902354666693755153

image
image
image

3 Synes om

Q1 er afsluttet ifølge kalenderen, og nu er et godt tidspunkt at gennemgå selskabets flybevægelser for det forgangne kvartal.

I januar-marts foretog TransMedics’ egne fly (21 stk.) i alt 2114 flyvninger. I min tidligere meddelelse nævnte jeg, at flyvningerne i gennemsnit genererede ~69,3 tusind dollars i omsætning i Q4. Dermed ville der i Q1 være genereret ~146,3 millioner dollars i omsætning udelukkende baseret på flydata. Vejledningen for 2025 var 530-552 mio. USD, så jeg forventer en forhøjelse af vejledningen i forbindelse med Q1-rapporten.

4 Synes om