Trainers' House - Sarasvuon tredje renæssance

For mig var +40% på to uger nok, jeg solgte mine i dag. Beslutningen blev også fremskyndet af den klump på 50.000 aktier, der dukkede op på salgssiden i dag. Det er trods alt en top 50-beholdning i dette selskab, og man skulle tro, det ville bremse stigningen.

Hvordan ser trådens aktive brugere, @VPKe og @Notorious, på værdiansættelsen, nu hvor den er steget ret hurtigt for nylig?

Jeg vil svare nu, når der bliver spurgt.
Efter min mening var TH undervurderet under 0,40 €. Nu er den værste undervurdering korrigeret. De seneste ugers stigning har været hurtig, men med en lavvolumen penny stock som denne er bevægelserne voldsomme, når den først sætter i gang. Stigningen startede allerede for et år siden efter corona-dykket, men har fået lidt opmærksomhed, da der har været andre ting i gang.
Man skal bemærke, at seriøse investorer ikke er interesserede i TH nu, og måske aldrig vil være det (på grund af historie og personer osv.). Jeg er derimod ikke interesseret i, om virksomheden engang var det ene eller det andet, eller hvem der har ødelagt andres müsli, men den relative værdistigning er det, der tæller. Procenter er procenter, uanset hvordan de ender i porteføljen.

På et teknisk niveau forventer jeg, at der på et tidspunkt vil dukke flere sælgere op, og kursen enten trækker sig tilbage eller forbliver under et niveau. Groft estimeret skulle det niveau have været 0,75 €, men det var det ikke. Det næste logiske niveau ville være 1 €.
Der burde efter al sandsynlighed være sælgere, da der tidligere har været handlet meget på disse niveauer, og der burde være et ønske om at sælge, som også den ovennævnte person udtrykte.
På et tidspunkt vil sælgerne slippe op, og rejsen fortsætter. Dette forudsat at økonomien fortsætter med at forbedres, omend kun en smule.

Hvilket bringer os til selve sagen, nemlig virksomhedens værdiansættelse.
På disse niveauer er markedsværdien ca. 20 millioner. Er det meget eller lidt for en omsætning på 10 mio. €, et resultat på 1 mio. € og en stærk kassebeholdning, hvorfra der lader til at være et ønske om udlodning? Jeg mener, at vi nu, baseret på de hidtil opnåede oplysninger, er på det rigtige niveau.

Hvad angår det nuværende halvår og fremtiden, kan de kun gættes kvalificeret. Virksomheden informerer kun hvert halve år, og den næste officielle meddelelse er i slutningen af juli, i ventetiden virker tiden lang, og kursen lever sit eget liv. Kan det være, at kursen drives op af insidere, som har en tættere følelse med virksomheden? Måske, men måske begynder andre også langsomt at finde den.

Fremtidsvurdering er også i dette tilfælde vanskelig, men som en virksomhed, der genererer 10 mio. €/1 mio. €/+5 % udbytte, er den en fremragende tilføjelse til min egen portefølje.
Så snart de får alle værktøjer i brug, når corona er væk, kan de måske endda forbedre sig lidt. Hvem ved, måske har de endda noget nyt at tilføje til værktøjskassen?

En tal-knuser kunne opdele virksomheden bedre end mig og tilbagevise eller bekræfte mine synspunkter. I mellemtiden holder jeg fast i aktierne og takker TH for årets første (men ikke sidste) fordobling i min portefølje.

Min besked kan virke som en gentagelse af det gamle, men der er ingen nye oplysninger, og der kommer ingen før juli. En positiv resultatadvarsel kunne komme i maj, men jeg tvivler på, at de vil meddele noget.

8 Synes om

Jeg havde også drejet tallene på det niveau.

Jeg tror, jeg skrev tidligere, at usikkerheden om vækst er en af de ting, der irriterer mig som en længere investering. Især nu, hvor den indkomstbaserede værdiansættelse er korrigeret til et ret neutralt niveau i forhold til sidste regnskabsårs tal. Den anden er den fuldstændige usynlighed i forretningen bortset fra to årlige rapporter; der bliver ikke meddelt meget mellem dem.

Jeg vil fortsat følge med interesse fra sidelinjen, muligvis en tilbagevenden til position ved en passende korrektion.

Tak for det grundige svar, @VPKe

3 Synes om

Jeg kan heller ikke sige, hvornår man skal trække sig ud, eller om man overhovedet skal. Det er også forbudt at give investeringsanbefalinger, så lad os holde os fra dem. Jeg er dog ikke ved at lette på gassen i lang tid endnu, medmindre der sker fundamentale ændringer i casen. Baggrund og mine egne fjollede tanker må man dog gerne skrive om, så lad os skrive løs :smiley:

Jeg ville ikke se den 50.000 pot (den var ikke synlig længere) som særlig betydningsfuld. Handlen er dog taget til, og den vil hurtigt blive spist op, hvis der er købelyst.

Til at starte med anbefaler jeg at læse årsrapporten 2020. Det handler ikke så meget om værdiansættelse, men årsrapporter bør man alligevel altid skimte igennem.

Tal

Jeg er ikke analytiker, og jeg mener heller ikke, at jeg er særlig god til tal, men mine egne beregninger giver følgende nøgletal baseret på sidste års justerede tal (9.4.2021):

Markedsværdi 19,3 mio. €
EV 17,0 mio. €
S 9,4 mio. €
EBITDA 1,45 mio. €
EBIT 1,0 mio. €
Pengestrøm 1,0 mio. €

Det er svært at estimere det justerede resultat, da selskabet bl.a. har positive indkomstskatter på 1,1 mio. €. Det samme gælder for EPS. Ovenfor estimerede jeg, at sidste års justerede EPS kunne være i størrelsesordenen 6-7 cent. Selskabet er i en særlig position, idet der praktisk talt ikke er finansielle omkostninger, og skat burde ikke skulle betales i et stykke tid på grund af tidligere tab. Så hvis jeg ikke er helt forkert på den, vil resultatet ret godt falde igennem til bundlinjen.

Udbytte er lidt over 5% med den nuværende kurs.

Her er den første disclaimer, at selskabet selv sjældent rapporterer justerede tal, så disse er helt klassisk “ud af mit eget hoved”.

Vurderingsniveau

Hvad er så et passende vurderingsniveau for denne type forretning? Det må hver enkelt overveje selv. Sammenligningsgrundlaget er dårligt, men f.eks. fra et andet mindre selskab, Soprano, kan man se lidt et sammenligningspunkt. Der er det vist svært (jeg har ikke undersøgt det), men i hvert fald er de nuværende multipler i himlen.

For et par år siden ville de acceptable multipler for TH nok have været i størrelsesordenen P/E 10-12, men med disse multipler kan man ikke engang få visnende avishuse på dagens børs. Hvis der kan påvises vækst, ville et P/E-forhold på 15-25 sandsynligvis blive accepteret på dagens børs, afhængigt af væksthastigheden.

Kurs

Kursen er steget endda latterligt meget i løbet af de sidste 3 måneder. I små vendingsselskaber ser det ud til at følge den samme formel meget ofte: 1) Man snegler sig længe, selvom vendingen allerede er i gang/på vej 2) Stigningen starter roligt, men stabilt 3) Stigningen vækker generel interesse og accelererer virkelig kraftigt 4) Et lille tilbageslag, og man forbliver på nye niveauer.

Ofte mellem 3-4 finder finansmedierne aktien og skriver nogle artikler, som derefter skaber en yderligere kraftig kursstigning til allerede forholdsvis høje niveauer. Dette er endnu ikke set i Trainers’ House. Se f.eks. kursudviklingen for Enersense, Honkarakenne eller senest Nurminen Logistics.

Fremtiden

Fortiden er fortid, og en investor ser altid fremad. Når man overvejer aktiens værdiansættelse, er fremtiden absolut den mest afgørende faktor. Jeg ser det sådan, at corona burde have ødelagt TH’s forretning enormt (se f.eks. Soprano nævnt ovenfor), men firmaet klarede sig fremragende. Corona har sikkert medført usædvanlige omkostningsbesparelser, og sidste års omkostningsniveau vil næppe fortsætte, men at øge indtjeningen evigt ved at spare er ikke muligt. Hvis toppen af salget derimod kan sættes i gang, er der potentiale for meget her. Som jeg skrev tidligere, var Sarasvuos tilbagevenden til arbejdet en stærk indikation for mig, og dette vil sandsynligvis først vise sig fuldt ud i år.

Hvis vækst ikke opnås, vil der sandsynligvis være nedadgående pres på kursen.

Andet

Af historiske årsager er det nok ikke sandsynligt, men virksomheden bør enten sætte balancen i arbejde, dvs. foretage virksomhedskøb (jeg elsker ikke selv virksomhedskøb), eller uddele meget udbytte til ejerne for at få gæld til at give gearing på afkastet af kapitalen. At lade ejernes penge ligge på en konto er på ingen måde fornuftigt.

TLDR

Efter underskriverens mening er vurderingsniveauet ikke længere super billigt, men heller ikke dyrt. Vækst er en væsentlig del af investeringscasen. Kapitalen bør sættes i arbejde eller fordeles til ejerne.

4 Synes om

Dette overraskede mig! Jeg har et stærkt indtryk af, at det er en meget eftertragtet arbejdsplads blandt unge, hvor der er en god stemning. Jeg husker også at have set materiale i deres kommunikation, hvor medarbejdertilfredsheden var klart over 4 på en skala fra 1-5.

Jeg læste anmeldelserne og ville gætte på, at det er en arbejdsplads, der ikke passer til alle. Tjenesten kan også vildlede i den forstand, at det typisk er de skuffede personer, der skriver derind. Selvom der naturligvis ikke burde være nogen skuffede overhovedet.

2 Synes om

Det er præcis sådan. Kulturen er stærk, og man bliver nødt til at forlade sin komfortzone. Jeg har været hos Ignis.

Størstedelen af mine tidligere kolleger betragter oplevelsen som en af de mest betydningsfulde i deres karriere, ligesom jeg selv gør.

Jeg kender personligt én “skuffet” person. Han har sidenhen i sin karriere også “skuffet” sig over mange andre arbejdsgivere.

3 Synes om

Iltalehti har en stor historie om Jari Sarasvuo og Trainers House, nu ser stemningen god ud:

Historien i forkortet form:

Opgang

Trainers’ House’s forretning startede i 1990 under navnet Writers’ Studio. I 1995 begyndte virksomheden at fokusere på coachingforretning. I 1998 blev navnet ændret til Trainers’ House.

I opgangsperioden var der nok kunder. Virksomheder sendte gerne deres medarbejdere til TH’s coaching. Sarasvuo selv var en eftertragtet taler i virksomheder. Stemningen var lidt som ved et vækkelsesmøde. I 2000’erne voksede Trainers’ House til at blive Finlands førende coachingvirksomhed. Sarasvuo fik ry som en guru.

TH og internetkonsulentfirmaet Satama Interactive fusionerede den 31.12.2007. I fusionen købte Satama TH for 76,5 millioner euro, hvoraf 33,1 millioner var kontanter og resten aktier. For at finansiere handlen optog Satama cirka det samme beløb i lån.

Sarasvuo blev rig på handlen. Han modtog 27 millioner euro i kontanter og 39,5 procent af aktierne i den nye virksomhed. Den samlede saldo var 56 millioner euro. Det nye børsnoterede selskab fortsatte driften under navnet Trainers’ House. Sarasvuo blev virksomhedens administrerende direktør.

Ordningen skulle skabe “en virksomhed, der leverer vækstledelsestjenester, som leverer forretningskritiske salgs- og marketingsystemer samt coacher virksomheders personale.”

Den nye TH’s start var på et stærkt fundament. Både Satama og det gamle TH opnåede rekordresultater i 2007. Pro forma omsætningen var 46,6 millioner euro, og resultatet før afskrivninger (ebitda) var 8,4 millioner. Antallet af ansatte var næsten 500.

– At dømme ud fra, hvordan kolleger arbejder, og hvor meget kundernes øjne stråler, tror jeg på vores ret til at drømme om en fremtid, der overgår vores nuværende evner, malede Sarasvuo i en TH-pressemeddelelse den 26.2.2008.

På vej mod undergang

I slutningen af samme år ramte finanskrisen Finland. Nokia og Sonera, som havde bidraget med omkring 80 procent af Satamas omsætning, stoppede deres indkøb.

I 2009 faldt Finlands nationaløkonomi med 8,3 procent.

Coachingbranchen fejlede også. Den var dengang og er stadig en ekstremt konjunkturfølsom branche.

Desuden blev de forhåbninger, der var forbundet med fusionen, knust. Sarasvuo og partnere indså hurtigt, at fusionen var en stor fejl. Der var ingen synergi.

– Fusionen var overvejet, men kulturerne passede ikke sammen.

TH søgte virksomhedssanering i slutningen af 2014. Omsætningen var faldet til 8 millioner euro. Det driftsmæssige overskud var lidt over en million euro. Der var 67 ansatte. Gæld og huslejeansvar kvælede virksomheden.

– På fusionstidspunktet var forpligtelsernes størrelse 49 millioner euro. Lånet var omkring 30 millioner, og huslejeansvaret var 15 millioner. Vi ville måske have klaret lånet. Virksomhedssaneringen skyldtes en 10-årig lejekontrakt med Ilmarinen, husker Sarasvuo.

Under saneringsproceduren i 2014 var det samlede beløb af saneringsgæld, der skulle tages i betragtning, 17,4 millioner euro.

Løsningen krævede et stærkt engagement fra aktionærerne, med Sarasvuo i spidsen, samt de virksomheder og enkeltpersoner, der finansierede selskabet. En betydelig del af selskabets gæld blev omdannet til selskabets aktier.

– Vi afviklede al vores eksterne gæld. Ledelsen mistede investeringer, medarbejdere blev afskediget, aktionærer led, siger Sarasvuo.

Fra den udpegede administrator’s forslag fremgår det også en detalje, at TH skulle sælge selskabets driftsaktiver, herunder “en Jaguar-mærket og en Lexus-mærket personbil.”

– Jeg ville absolut ikke have søgt virksomhedssanering for enhver pris. Vi troede, at vi ville miste resten af vores omdømme. Jeg var meget følsom over for omdømme og tænkte, at de dummeste ville tro, vi var konkurs.

Ifølge Sarasvuo forsvandt omdømmet allerede i 2010, da virksomheden af banken blev tvunget til at ty til et hybridlån på 5 millioner euro, hvoraf knap 4 millioner kom fra Sarasvuos egen lomme.

– I forbindelse med den nyhed mistede vi 3 store kunder. Vi havde kunder, der købte fra os i hemmelighed. Vores omdømmemæssige byrde var af den størrelsesorden.

– Men i den uge, hvor virksomhedssaneringen blev annonceret, købte kunderne for omkring 100.000 euro mere fra os end i en normal uge. Kunderne ønskede, at vi skulle holde os i live. Det var et vigtigt øjeblik.

Ny opgang

Saneringen sluttede i 2018 – to år før tid.

– Barnligt tænkte jeg selvfølgelig, at med den samme iver, som medierne havde rapporteret om vores vanskeligheder, ville de også rapportere om vores redning, siger Sarasvuo og griner.

– Jeg holdt vagt ved telefonen og ventede på opkald fra alle opmærksomme journalister. Jeg ventede på glade lykønskninger. Men, ved du hvad, fandme ringede telefonen ikke, fortsætter han.

Det egentlige vendepunkt – med Sarasvuos ord en ændring fra “spedalsk til helbredt” – skete faktisk først i år, da virksomheden igen begyndte at udbetale udbytte.

– Kun sunde virksomheder tør udbetale udbytte. Først når bestyrelsen, der repræsenterer ejerne, ser, at selskabets cash flow er så stærkt, at det kan afstå kontanter til fordel for ejerne, først da har folk en grund til at tro, at nu er de ikke længere spedalske.

Koronaen var selvfølgelig også synlig i TH’s salg og omsætning. Virksomheden skar ned på omkostningerne, og fyringer kunne ikke undgås, da koronaen ramte. Virksomheden lykkedes dog med salgsarbejdet og med at holde resultatet positivt. Sidste år opnåede TH en driftsindtjening på 1,0 millioner euro (0,6 millioner euro i 2019) med en omsætning på 9,4 millioner euro (10,5 millioner euro i 2019).

Der er nok penge i kassen, og virksomheden er nettogældfri.

– Kun kontanter er virkelighed. Især i krisetider er kassen vigtigere end omsætningsvækst eller teoretisk rentabilitet. Med kassen kan man foretage investeringer.

Udbytte og bonusser

Et konkret tegn på TH’s nye opgang kom i slutningen af november, da virksomheden udsendte en positiv resultatvarsel. Børskursen begyndte at stige. Stigningen fik yderligere momentum, da virksomheden den 2. marts i forbindelse med sit årsregnskab annoncerede et udbytte på 0,02 euro (samlet 429.428 euro) og et eventuelt senere i år udbetalt udbytte på 0,03 euro.

TH’s kurs er steget fra 0,3 euro i starten af november til knap 0,9 euro. Virksomhedens markedsværdi var fredag eftermiddag knap 19 millioner euro.

Derudover besluttede virksomheden at udbetale rekordstore “takke-penge” til hele personalet på 250 personer på grund af medarbejdernes “forbløffende kampvilje.”

Historien fortsætter med andre snakke..

9 Synes om

Som jeg skrev ovenfor, forventede jeg både stigning og fald.
Nu vil aktien ligge og svinge mellem 0,6x-0,75 i et stykke tid.
Mine ord bevæger ikke kursen, men der er lidt længerevarende fundamentale årsager bag.

Når man følger diskussionen omkring dette selskab, kan man kun undre sig over, hvor kortsigtede perspektiver folk stirrer sig blinde på.
De bevægelser, vi nu har set, er som et mønstereksempel på markedspsykologi, hvor man indimellem bliver begejstret og derefter bange og forundret.
Selvom man ikke tør investere sine penge her, kan man i det mindste lære fra første række.

Min egen horisont er til at starte med næste jul, så ser vi, hvilke priser vi har, og frem for alt, hvilke resultater der er opnået i mellemtiden.

Om et par uger finder vi ud af, om jeg fik solgt alt på toppen, eller om puljen forbliver i dvale og venter på bedre tider.
Spændende.

13 Synes om

Tråden blev ret stille i takt med kursfaldet :smiley:

Ejerskabslisten for månedsskiftet er opdateret: https://www.trainershouse.fi/sijoittajalle/osake/suurimmat-rekisteroidyt-omistajat-2/

Ikke nogen særligt væsentlige ændringer. Kursstigningen var tydeligvis drevet af småinvestorer, da der ikke er tydelige stigninger på listen. De 100 største har tydeligvis været på sælgersiden, men primært uden for top 20. Dette er så lille en kiosk, at man kan komme relativt højt op på ejerskabslisten med selv ret små beholdninger.

Ved disse små selskaber er halvårsrapporteringen ret ærgerlig for investorerne. Man er nødt til at famle i blinde i ret lang tid.

4 Synes om

Det er lidt udfordrende at diskutere mellem de officielle regnskaber, når man i høj grad går ud fra fornemmelser.

I min egen boble skrev jeg til mine venner om succesen med den Fight Club, da jeg regnede ud, at der var genereret over 300.000 € i omsætning derfra, sandsynligvis mere, samt mersalg i form af nye virksomhedskunder.

Ved at følge TH’s hjemmeside kan man selvfølgelig finde information om nye kurser, og man kan regne lidt på priser og pladser for at se, hvor meget ekstra man kunne tjene.

Jeg tjekker indimellem hjemmesiden for at se, hvilke nye cases der har været. Nu er L&T og et par andre fremme, som jeg ikke tidligere har set blandt deres cases.

En tredje betydelig faktor ville efter min mening være fastholdelse af personale på nøglepositioner og antallet af nye rekrutteringer.

Derefter kan man selvfølgelig se på Jaris og andres tilstedeværelse på YouTube og Twitter og forudsige gennem “frøer”, hvor man er på vej hen.

Mens jeg venter på H1-resultatet, er mit hold stærkt, selvom jeg solgte en lille del (10% af min beholdning) til en pris på 1 €. Hvis kursen falder under 0,5 €, starter jeg mine egne købsprogrammer.

5 Synes om

Lad os lige løfte denne forretning op igen. Jeg købte Trainers House i dag og Soprano for lidt siden.
Grunden er, at IT-servicebranchen og software-salgsbranchen stort set er eksploderet på grund af corona, mens IT-uddannelsessektoren er blevet efterladt i startblokkene. Den burde også “raketere” med forsinkelse i slipstrømmen af de andre. Men er jeg på et forkert spor, fordi aktiernes udvikling ikke understøtter min opfattelse, i hvert fald ikke endnu.

1 Synes om

Næste gang vi modtager information om selskabets finansielle succes er den 22. juli i form af H1-rapporten, men jeg lavede en lille midlertidig analyse, da kursen er faldet betydeligt fra toppene, og der ikke er meget interessant at købe i Helsinki.

På regnskabssiden er der intet nyt, da intet er blevet rapporteret siden 2020-tallene. Markedsværdien er faldet fra toppene til omkring 13 millioner, og der er udbetalt et udbytte på over 400.000 €. Kassen er sandsynligvis stadig meget stærk, hvis man ser på situationen ved årsskiftet, og forhåbentlig har forretningen også genereret en god pengestrøm i begyndelsen af året. Selskabet har en generalforsamlingsbeslutning om at udbetale et yderligere udbytte på 0,03 €, hvis bestyrelsen beslutter det. Det kommer sandsynligvis, medmindre der er sket noget dramatisk.

På forretningssiden er der ledige stillinger hos Ignis (som vist altid), men ikke hos House. Baseret på Twitter og hjemmesiden ser det ud til at gå godt (jeg ville ikke lægge for stor vægt på dette). Sarasvuo fremhæves tydeligt, hvilket jeg ser som et meget positivt signal, selvom vedkommende deler vandene. Selvfølgelig er de, der ikke kan lide Jari, nok heller ikke kunder hos Trainer’s House.

Vejledningen er forresten en joke: Selskabet estimerer, at det operationelle resultat for 2021 vil være positivt.
Man ser desværre alt for mange af disse i dag, men det fortæller intet. I den forstand er det nok unødvendigt at forvente opjusteringer. Man kunne give selskabet feedback om bedre vejledning og investorrelationer.

Disclaimer: Har allerede aktier i porteføljen og har foretaget en lille udvidelse baseret på “analysen”. Ser frem til H1-rapporten med interesse.

EDIT: Korrigeret tillægsudbytte 0,3 → 0,03 €. Tak for opmærksomheden!

4 Synes om

Dejligt, at der også kommer en kommentar om dette firma ind imellem. Den ekstra udbytte er faktisk 3 cent, ikke 0,3 EUR :wink:

Jeg overvejede, om jeg turde påpege dette. Der er så meget nyt blod i gamet, så det er bedst at nævne det. Det ekstra udbytte er 0,03 euro pr. aktie, ikke 0,3 :slight_smile:

1 Synes om

En lille, ubetydelig fejl :smiley: Det er altid godt at påpege det! Ellers læser nogen det som sandhed, og så går det helt galt. Jeg retter det, og så kan denne besked i det mindste slettes bagefter.

1 Synes om

Hvordan er det, hvor pålidelig synes I simplywall.st-siden er? Jeg synes, at alt er pænt samlet i en pakke, når man søger information om virksomheder. Men men… Ifølge dette skulle TH ikke være en penny stock.

2 Synes om

Dette websted er blevet nævnt før. Det indeholder automatisk genererede aktiesider ved hjælp af algoritmer. Det er meget svært at vide, hvad deres tal er baseret på. Jeg anser det slet ikke for at være pålideligt.

5 Synes om

Det ville kræve en ret betydelig vækst i virksomhedens forretning, for at en kurs på 3,66 € ville være berettiget.

Jeg ville med glæde tage imod dette, men min egen vægt ville nok ikke være nok til at holde mine hænder væk fra salgsknappen på vej derhen.

Trainers’ Houses H1 er afsluttet, og resultaterne vil blive offentliggjort i august. Sidste år blev H1 offentliggjort den 12. august. På det tidspunkt vil vi se, hvilken retning dette skib tager.

Det positive har været ledelsens meddelelser om fremdriften, men det er en del af deres måde at kommunikere tingene på. Der har ikke været positive eller negative nyheder, så forventninger kan kun baseres på virksomhedens prognose for 2021: “Virksomheden vurderer, at det operationelle resultat for 2021 vil være positivt.”

Det er dejligt at tage på ferie med disse oplysninger og vende tilbage til arbejdet i efteråret.

Jeg købte denne for første gang, da Finnairs CEO var i et interview med Inderes og udtalte, at virksomhedens drift og miljø har ændret sig drastisk på kort tid på grund af corona, så meget at stort set alle medarbejdere, der vender tilbage til arbejdet efter corona-permittering, skal uddannes til den nye situation, før de vender tilbage til arbejdet. Det samme gælder for mange andre virksomheder, selvom luftfart naturligvis er en af de brancher, der er mest udsat for ændringer. Men jeg tror, at der vil komme et boom for uddannelsesvirksomheder, dog med en vis forsinkelse. Nogen tanker i al stilhed op på dette (Jari?), aktien har indimellem været højere, når en køber har sendt for store købsordrer ud på salgssiden på én gang. Jeg forventer en stigning i kursniveauet før regnskabet, og for første gang er der også lovet dividender på omkring 5%, i hvert fald hvad der blev nævnt på et diskussionsforum.

3 Synes om

Var der nogen, der vidste, hvornår vi kan forvente at se regnskabstallene i morgen?