Tekova - Mutkattomia toimitiloja

:smiley: Pyöreät luvut vetävät puoleensa.

No mulla toi perustuu ihan tupakka-askilaskelmaan: yhtiö tekee kahdeksan miljoonaa liikevoittoa ja yritysarvolle voisi hyväksyä hyvin konservatiivisesti 15 % EBIT-tason eli 53,3 M€. Yhtiöllä on nettokassaa tällä hetkellä varmaan 20 miljoonaa euroa, joten markkina-arvo kokonaisuudelle on juuri tuota luokkaa. Myös tuolla arvostuksella firma on edullinen, mutta mielestäni rakennusalan yhtiöllä pitääkin olla matalahkot kertoimet.

En saa tästä osakkeesta kallista kyllä tekemälläkään. Varmaan seuraava tulosjulkistuspäivä viimeistään tuo seuraavan pompun osakkeelle kohti täyttä arvostusta. Lisäksi ensi kevään osinkopäätös on yhtiön arvostuksen kannalta merkittävä. Jaetaanko vuolas kassavirta omistajille vai onko johdolla sille parempaa käyttöä? Jos osake jatkaa tällä tasolla, pitäisi johdon kyllä käyttää varoja osakkeen takaisinostoihin.

3 tykkäystä