Summa Defence Oy - För försörjningstryggheten

Imponerande har kursen dragits upp med liten omsättning. Samtidigt minskar bolagets ledningsgrupp ytterligare:

Förutom den tillfälliga VD:n finns det nu bara personalchefen och chefsjuristen i ledningsgruppen, som anslöt sig i augusti:

Åtminstone rekryteras det fortfarande till företaget. “Konteramiral (evp.) Juha Vauhkonen återvänder till Summa Defence Oyj som strategichef. Ing. Leo Vanhatalo har utnämnts till bolagets försäljnings- och marknadsdirektör.”

8 gillningar

Det här är ju helt galet, ledningsgruppen kommer även fortsättningsvis att inkludera en ekonomichef vars namn inte ens är känt:

kuva

:grinning_face_with_smiling_eyes:

30 gillningar

Jag sparade mycket pengar med Sveriges underverk, Intellego, när jag hoppade av efter att CFO:n byttes ut efter ett par månader. Bara som ett tips.

4 gillningar

Dessutom meddelade företaget att pensionerad konteramiral Juha Vauhkonen återvänder till Summa Defence som strategidirektör. Leo Vanhatalo har utnämnts till företagets försäljnings- och marknadsdirektör.

Nu måste jag säga… att jag är helt mållös.

4 gillningar

Kanske Summa fungerar med en klockfrekvens som vi ännu inte känner till och som vi inte kan förstå? Tid är en viktig resurs i tillväxtföretag och den får inte slösas bort, säger Mårten Mickos i sin nya bok Kasvun kaava. Kanske i Summas hyperhastighetsföretag betyder en vecka ett år och därför känns det för oss alla som att personalen byts ut i snabb takt i ledningsgruppen, trots att de i själva verket alla har gjort en betydande karriär på Summa.:sweat_smile:

20 gillningar

När ska man börja kräva att detta fantasiföretag tas bort från börsen?

Har levererat ganska galna grejer på sistone.

5 gillningar

Dronsidorna har uppdaterats:

“Summa Drones produktutbud omfattar de i Finland tillverkade flygande FPV-drönarna i Zeus-produktfamiljen, (Unmanned Aerial Vehicle, UAV). Zeus-produktfamiljen har förverkligats i nära samarbete av vårt finsk-ukrainska samriskföretag Summa-TSIR Oy, och verksamheten fokuserar huvudsakligen på utveckling, testning och kommersialisering av obemannade luftfartyg.”

Det nämnda aktiebolaget finns visserligen i företagsregistret, men inte i skatte- eller arbetsgivarregistren. Detsamma gäller även företagen Summa Kort och Summa Drones, som tidigare konstaterats.

Och i år ska det fortfarande göras affärer?

8 gillningar

Medan man på Summa skriver webbplatser och utarbetar nya pressmeddelanden, bygger Kyösti Kakkonen en drönarverksamhet.

Kyösti Kakkonen satsade miljoner: Målet är en drönarflotta som täcker hela Finland Kyösti Kakkonen löi miljoonat pöytään: Tavoitteena koko Suomen kattava droonilaivue | Kauppalehti

18 gillningar

Den föregående var en betalväggsartikel. Här är ett pressmeddelande som ger bakgrundsinformation:

Kyösti Kakkonen - Suomesta käsin miljoonainvestointi Pohjois-Euroopan ja Baltian turvallisuuteen | RumbleTools Oy

11 gillningar