Tässä on Aapelin ennakkokommentit, kun Sotkamo Silver julkistaa tuloksensa keskiviikkona 29.4. 
Odotamme yhtiön tuotantomäärien kasvaneen edelliskvartaalista, mutta jääneen alkuvuodesta vielä vaisulle tasolle. Tästä huolimatta ennustamme yhtiön raportoivan erittäin vahvat luvut, joita siivittää ennen kaikkea erittäin vahva hopean hintakehitys. Suurimman mielenkiinnon kohteenamme raportilla ovat yhtiön kommentit tuotannon kehityksen osalta.
3 tykkäystä
Tervehdys, Uusi urakoitsija on päässyt hyvin hommiin kiinni, hopea on tukenut tuloksia ja valoa taitaa vihdoin näkyä tunnelin päässä. Tutustukaa rauhassa yhtiön raportteihin. Kiireisille laitan tuoreen ylen uutisen aiheeseen liittyen. Hopeakaivos Sotkamo Silverillä oli ennätyksellinen alkuvuosi: liikevaihdossa 170 prosentin kasvu | Kotimaa | Yle
7 tykkäystä
Tässä on Aapelilta yhtiöraportti Sotkamo Silverin Q1-tuloksen jälkeen 
Sotkamo Silverin Q1-tuotanto jäi odotetusti vielä matalalle tasolle, mutta erittäin vahva metallimarkkina siivitti yhtiön tuloksen ennätystasolle. Tämän myötä yhtiön kassatilanne oli vahvistunut huomattavasti. Kuluvan vuoden ohjeistukseensa yhtiö ei tehnyt muutoksia ja se odottaa tuotantomäärien kasvavan loppuvuoden aikana. Melko hyvin odotuksiamme vastannutta raporttia peilaten emme tehneet muutoksia tuotantoennusteisiimme. Sen sijaan ennusteita tukivat etenkin pidemmän aikavälin nousseet hopean hintaennusteet. Laskeneen riskiprofiilin ja ennustenostojen myötä osien summamme oli nosteessa, ja näemme osakkeen olevan melko neutraalisti hinnoiteltu vahvan markkinatilanteen jatkuessa. Tämän myötä nostamme tavoitehintamme 3,7 SEK:iin (aik. 3,1 SEK) ja suosituksemme vähennä-tasolle (aik. myy).
6 tykkäystä
Miten yhtiötä kannattaisi lähestyä sijoituskohteena kun omaisuudesta (kaivoksesta) saatava tuotto jossain kohtaa loppuu? Onko täällä kenelläkään esimerkkejä vastaavista tilanteista?Aina tietysti on mahdollista, että elinkaarta saadaan jatkettua.
Onko yhtiö enää tässä vaiheessa elinkaartaan kiinnostava M&A kohde vai jakaako yhtiö vain kaikki voitot (- pakolliset investoinnit) osakkeenomistajille, minkä jälkeen omistukset mitätöidään?
Ihan maalaisjärjellä yhtiö pyrkii jatkamaan toimintaa, eli laajentamaan nykyistä kaivosta tai jos esiintymät loppuu niin uusi kaivos toisaalle. Eikai nykyisestä lopu kaivaminen vuosikymmeniin?
Inderesin viimeisin raportti:
“Nähdäksemme yhtiön kannalta positiivista on ollut erittäin vahvan markkinatilanteen jatkumisen lisäksi aiemmin raportoitujen malminetsintäohjelmien onnistuminen. Yhtiön indikaatioiden perusteella nämä jatkavat Hopeakaivoksen elinkaarta tavoitellusti ainakin vuoteen 2035. On myös hyvä huomata, että elinkaaren jatkaminen myös tämän jälkeiseen aikaan on mahdollista uusien malminetsintäohjelmien kautta.”
5 tykkäystä
Nostetaanpa tätäkin ketjua tuoreella tiedolla:
10 tykkäystä
Tässä on Aapelin kommentit posarista 
Yhtiö antoi torstaina positiivisen tulosvaroituksen ja nosti vuoden 2026 tulosohjeistustaan hopean hinnan vetämänä. Ohjeistuksen nosto ei tullut meille yllätyksenä nykyisessä vahvassa metallimarkkinassa, ja kuluvan vuoden tulosennusteemme oli valmiiksi selvästi päivitetynkin ohjeistuksen yläpuolella. Siten tulosvaroituksella ei ole välitöntä vaikutusta ennusteisiimme tai näkemykseemme yhtiöstä.
3 tykkäystä
Tässä on Viljakaisen kommentit siitä, miten sopi Sotkamo Silver solmi rikastetoimituksista Bolidenin kanssa vuoteen 2030 asti. 
1 tykkäys