Vähän katkemaa alusta ja väliltä:
" Scanfilin toinen neljännes sujui odotuksia paremmin, ja toimitusjohtaja Petteri Jokitalon mukaan esimerkiksi 5g-verkkoelementtien, kameravalvontajärjestelmien ja hissituotteiden kysyntä oli hyvällä tasolla.
Yhtiö on tehnyt vakuuttavaa jälkeä jo pitkään. Takana on tulosparannusputki, sillä yhtiö on parantanut juoksuaan viisi perättäistä kvartaalia.
”Kysymysmerkki on oikeastaan tällä hetkellä se, miltä ensi vuoden alku ja siitä eteenpäin näyttää, mutta toistaiseksi liiketoimintaympäristö näyttää varsin terveeltä ja tasapainoiselta, varsinkin kun huomioi olosuhteet korona-aikana”, sanoo Inderesin analyytikko Joonas Korkiakoski ."
Toinen kohta lopusta:
"Scanfilin osake ei ole ollut pörssin kalleimmasta päästä, joskin hiljattain osake on jonkin verran noussut. Voidaanko sitä silti yhä pitää jokseenkin aliarvostettuna, ja jos, niin miksi?
”Kyllä yhtiö on edelleen edullinen suhteessa todistettuun laatuun ja pidemmän tähtäimen arvonluontipotentiaaliin.”
Osasyy aliarvostukseen on myös se, että sopimusvalmistussektori nähdään tyypillisesti hieman vaikeana markkinana, eikä yhtiöitä historiallisestikaan ole hinnoiteltu kovin korkeilla kertoimilla. Inderes näkee kuitenkin, että Scanfilille voitaisiin hyväksyä korkeammat kertoimet, kuin mitä markkinat tällä hetkellä hyväksyvät.
”Scanfil on viime vuosina osoittanut, että se kykenee aika vaikeissakin makrotalouden tilanteissa kasvamaan kannattavasti. Vakuuttavaa jälkeä he ovat saaneet aikaan. Emme näe mitään syytä sille, miksi tekeminen ei jatkuisi samanlaisena, varsinkin kun katsotaan koronan yli.”"
Oma mielipiteeni:
Meno aika tasaista. Pääomistajana perheomistaja, joka kehittää yritystä pitkäjänteisesti. Viime vuosilta ja yritysjärjestelyistä todella kova track record.
Kiinnostusta varmaan vähentää toimiala ja pienehkö vapaasti vaihdettavien osakkeiden määrä?