Revenio sijoituskohteena

Hyppäsin Revenion kelkasta noin vuosi sitten 24 euron kurssitasoilta pois kun yhtiön kasvunäkymä näytti takkuilevan ja osakekohtainen tulos oli laskusuunnassa, ajattelin että maailmalta saa laadukkaampaa liiketoimintaa ja parempaa kasvua parempaan hintaan joten kannattaa ottaa tämä kommentti suolan kanssa.

Sivusta olen hiukan seurannut Revenion kulkua tuon jälkeen ja näillä näytöillä osakkeella ei ole mitään asiaa takaisin salkkuuni. Jo tuo Visionix yritysosto herätti kysymysmerkkejä että tehdäänkö tässä klassinen “diworsefication” yritysosto, eli ostetaan huonompilaatuista liiketoimintaa kasvun toivossa.

Ainakin itselle tuossa raportissa nopeasti vilkaistuna on oransseja lippuja että orgaanista liikevaihdon kasvua ei nähdäkseni raportoitu, kertaeristä oikaistu liiketulos ja marginaalit on laskussa ja liiketoiminnan rahavirta painui pakkaselle. Johdon palkitsemispolitiikka näyttää olevan sidottu osakekohtaiseen tulokseen ja yhtiön markkina-arvoon eli sinällään johdon pitäisi olla osakkeenomistajien asialla, mutta yhtiön tulevaisuus on nyt todella paljon riippuvainen että kuinka hyvin tuo yritysosto saadaan jalkautettua ja saadaanko niitä kuuluisia synergiaetuja vai ei. Itse en osaa tähän kysymykseen vastata, tyhmä kun olen, niin pysyttelen kaukana osakkeesta kunnes näyttöjä alkaa tulemaan.

13 tykkäystä