Revenio som investering

Några frågor dök upp! :slight_smile:

-Hur mäter bolaget sina strategiska mål i praktiken? De nuvarande huvudmålen innehåller inga numeriska mål, så jag antar att bolaget har interna KPI:er som är kopplade till dessa mål nedan? Kan ni förtydliga dessa?

-Bolaget har berättat att man fokuserar på att skapa en grund för tillväxt under sin strategiperiod. Nu när vi går in i strategiperiodens sista år, hur bedömer Jouni att bolaget har lyckats och vad kommer man att fokusera på under 2026?

-Hur känsliga är Revenios kunder i USA för osäkerhet? Av de medtech-bolag jag följer har vissa redan rapporterat sina resultat och siffrorna är väldigt varierande. För vissa har en nedstängning av statsförvaltningen (government shutdown) orsakat ett stort avbräck i försäljningen eftersom kunderna är offentliga labb etc. Andra har i sin tur accelererat sin tillväxt i USA. Hur bedömer Jouni att kundernas beteende förändras när osäkerheten ökar?

-Vilken typ av prismodeller har Revenio för sina mjukvarulösningar? Ger till exempel nya iCare ALTIUS ny omsättning, eller ges dessa till kunden i samband med köp av produkter?

-Går det att se sjunkande multiplar bland potentiella förvärvsobjekt?

Jag antar att Juha frågar om hur återhämtningen ser ut för Private Equity-drivna kunder, om det skett några förändringar sedan förra kvartalet :slight_smile: .

Jouni hänvisade i Q3-intervjun till FoU-projekt i pipelinen som kan komma att öka FDA-kostnaderna. All tänkbar ytterligare information om dessa är av intresse.

En fråga till Juha: sker APAC-försäljningen direkt eller via en partner?

21 gillningar