Remedy - Suomen AAA-pelien ylpeys (Osa 2)

Ja onhan tässä myös Remedy-lasit päässä sekin positiivista, että Wolverine on Playstation-yksinoikeuspeli, joten ei täysin hampain/kynsin nakerra ilmoja pois noilta julkaisuviikoilta.

Itseä ei Silent Hillin myynnit yllätä; japanilaisen kauhugenrepelin-spinoff länsimaiselta tiimiltä. Silent Hill oli brändinä vielä varsin kuollut ennen 2 Remakea ja f:ää. Lisäksi näiden rinnalla julkaistu Silent Hill: The Short Message taisi saada aika kriittisen vastaanoton.

Ace Combatilla on vannoutunut fanikunta, joten tämän ennakkomyyntien kehittymistä kannattaa seurata pidemmällä aikavälillä, että vetoaako tämä uusiinkin pelaajiin. Toisaalta sama pätee jokseenkin myös Remedyn kohdalla.

Pienimuotoinen hype Onimushan ympärillä vähän yllättää, koska muistelen näiden pelien olleen vähän sellaisia PS2:n Resident Evil -pikkuveljiä, joiden myynnit laski jokaisen osan myötä. Varmasti Capcomin “uuden menestysaallon” vanavedessä saa paljon huomiota ja onnistuu kaupallisesti, mutta en ainakaan Resident Evil -tasoista kilpailijaa tässä näe Control Resonantille. Kuitenkin tuon viikon kovin kilpailija.

13 tykkäystä