Reddit - tuoda yhteisöllisyyttä, yhteenkuuluvuutta ja voimaannuttamista kaikille maailmassa

Käyttäjät toki typeryyttään tekevät tuon profiloinnin Metalle helpoksi, mutta ei se Redditillekään ole mahdotonta, jos käyttävät käyttävät alustaa aplikaation eivätkä verkkosivujen kautta. Tai sehän riittää, että joskus käyttää Redditiä aplikaation kautta. Aplikaatiolle voi antaa oikeudet esim. sijaintiin ja näitäkin kaiveltu luonnolisesti Redditissä:

Itse olen toistaiseksi käyttänyt aplikaatiota, koska se on “ihan ok”, mutta käytän sitä kieltäen kaikki turhat oikeudet.

Tässäkin ketjussa on viitattu tähän vapaaehtoismoderointiin ja sen ongelmiin niin sehän on koko alustan suola. Käyttäjät itse perustavat yhteisöjä, joita he itse moderoivat. Jotkut subredditit ovat paremmin moderoituja kuin toiset. AI slopia kyllä flagitetään joissain subredditeissä erittäin tehokkaasti kun toiset ovat jo luovuttaneet.

Reddit on kyllä ainut näistä someista mistä itse vielä pidän ja se johtuu juurikin tuosta anonymiteetistä. Olen toki jo huomannut lisääntyneen mainonnan, mutta se ei ole vielä haitannut. Näin koneella selatessa käytän toki aina adblockereita ja seurannanestoja yms., jolloin asia ei juuri haittaa. Toisaalta selaimen meta-datasta ja IP-osoitteesta saa jo haisteltua aika paljon ja kun tämän yhdistää satunnaiseen aplikaation käyttööni niin kyllä yksityisyyteni on jo tässäkin mennyt :smiley:

Mielenkiintoinen yhtiö kyllä. Tähän voisi ehkä jonkin siivun pistääkin.

5 tykkäystä