Hi Aston!
(Itse asiassa tällä kertaa Harrison täällä. Stetson lähti viikonlopuksi Putinin datshalle).
Iso kiitos Tuo 1kk nettomyynnit/ostot on hyvin pitkälti se mitä hainkin!
Äkkiä kokeillen tuolta voi tosiaan ohjeidesi mukaan hakea haluamiaan osakkeita ja niiden tapahtumia.
Hieno juttu, kiitos paljon!
Palaan vielä spämmäämään… Näyttäisi siltä, että First North listan osakkeita Astonin muuten hyvästä linkistä ei löydy.
Ja toinen juttu … olisi hyvä jos tuossa aikaikkunassa olisi muitakin vaihoehtoja kuin 1v ja 1kk.
Mahtaakohan sellaista sivustoa olla? Vinkatkaa vielä, jos joku tietää. Kiitti!
T. Harrison
Pitääkö olla huolissaan sijoittajien tammikuu-euforiasta, kun Martelan osakekurssi on tätä kirjoitettaessa eilisen päätöskurssin tasolla tulosvaroituksesta huolimatta?
Vaihtoehtoinen tulkinta on, että markkina antoi jo ennakolta tulosvaroitukselle 100 prosentin todennäköisyyden joten uudelleenarvotukselle ei ole tarvetta
Pitäisi. En itse kyllä ainakaan näe mikä olisi se Martelan kasvuajuri tulevaisuudessa. Nopeasti katsottanu yhtiön tuotteet ilmeisesti toimistokalusteita? Kysyn vaan että kuka niistä on valmis maksamaan noin paljon ?
Olisin kiinnostunut hankkimaan Lontoon pörssistä muutaman yhtiön osakkeita. Olen kuitenkin ryhtynyt ajattelemaan, että kuinka näiden osakkeiden mahdollisesti saatavia tuottoja tullaan verottamaan erityisesti Brexitin jälkeen, sillä Brexit näyttää erittäin todennäköiseltä? Onko mitään tietoa mahdollisista verosopimuksista kaksinkertaisen verotuksen ehkäisemisestä?
Pitääkö olla huolissaan, kun tammikuun USA-Kiina-tapaamisen jälkeen Trump lopetti twiittaamisen kauppaneuvottelujen etenemisestä hyvin? Lisäksi lakiesitys tuli Huawein ym. bannaamisesta. Onko kuitenkin osapuolten välillä liian iso kuilu?
KONE n osinkoehdotus 1,65€ - eli sama ku viimevuonna ( consensus 1,67€ / Inderes 1,65€ )
Kassa olisi mahdollistanut nostaa osinkoa - 8 vuoden nousuputki jäähtyi nyt mahdollisesti.
Folio hattu päähän
Onkohan investointeja tulossa? vai sitä kuuluistaa synkkyyttä tulevaisuudessa näkyvissä?
pitääkö olla huolissaan, kun alkaa kutkuttamaan myyntinappi, hitusen isoimmissa omistuksissa: Nokia, Talenom, QT, Avidly ja Siltronic. Kaikki ponkaisseet tiukasti ylöspäin… Olisko pikku kevennykset vai pidetäänkö kaikki. Jos vaan vielä Efecte toipuisi, näyttäisi salkku aika siistiltä (ja Verkkis).
Toivottavasti en huomenna raskaasti pety, kun on Nokian ja Siltsu osarissa. Olisko pitäny myydä kun ei vielä tiedetty tuloksia ja nokymiä ja kurssit painanu ylös vaan.
Tj Eskolan mukaan Wärren vankka tarkoittaa korkealla pysyvää kysyntää. Eilen konffakoolissa totesi, että “if we say solid, I mean, it means that we expect it [orders] to be high”. Se, menettääkö tästä yöunensa on hieman henkilökohtaisempi juttu. Itse en menetä.
Kiitos Erkki. En menetä minäkään. Wärtsilä ollut pidempään omalla suosikkilistalla, eikä pudonnut nytkään. Sanoituksesi oli vain niin hauska, että oli pakko kommentoida
Muutenkin näyttää siltä, että maltilliset tulevaisuuden arviot hehkutusten sijaan ovat paikallaan nyt kun talouden kasvu on hidastumassa. Yritysten on parempi yllättää positiivisesti kuin joutua selittelemään. Ainakin Noksu otti Wärren lisäski tämän linjan.
Pitääkö olla huolissaan, koittaako SDP/SAK tappaa viimeisetkin kansankapitalismin rippeet?
”Laajapohjainen varallisuusvero koskisi esimerkiksi pankkitalletuksia, osakkeita, rahastosijoituksia, yritysvarallisuutta, metsiä ja peltoja”, SAK kertoo.
Ei ole ihmekkään, jos rupee varakkaamat henkilöt tekeen pöytälaatikko firmoja/muuttamaan pois suomesta moisten typerien verojen takia.
“Yli 100 000 euron sijoitusvarallisuuksiin kohdistettaisiin 0,1 prosentin vero, mikä tuottaisi SAK:n mukaan yli 100 miljoonaa euroa verotuloja.”
Ehkä ennemmin kannattaisi katsella missä ne Hakkaraiset nukkuu ja miten ne Toivoset ajelee taksilla
Tietääkseni oli sijoitusvarallisuutesi 1€+, valtio kyllä verottaa siitä voitolliset osat/osingot. Minun puolesta, nostaisivat alkoholi,sokeri ja tupakka vero % niin paljon kuin lystää Nehän ovat vain ylimääräisii menoja tälläiselle säästä ja sijoita - retkulle
Hulluja koko porukka. Jos maksaisivat itse (ammattiliitot) veroja saataisiin heidän kaipaamansa summa äkkiä kasaan. Mutta tähän rahakasaan ei kukaan poliitikko uskalla koskea.