{“content”:“Jeg tænkte på at starte en tråd om de værste fiaskoer, hvis vi da bare kunne få et godt tragikomisk grin.\n\nFor mit eget vedkommende er det gået sådan her:\n\nJeg købte oprindeligt Lehto for 7,45€ og tidoblede min andel for 2,55€, hvis det nu skulle tage fart. Det gjorde det ikke, og salget endte på 2,38€.\n\nJeg købte oprindeligt Innofactor for 1,37€, og derfra er det gået nedad. Jeg har købt mere, og den gennemsnitlige købspris er stadig 0,87€.\n\nF-Secure oprindeligt 4,45€, nu en gennemsnitspris på 3,02€. Det vil sige, at vi stadig ligger mellem -15% og -20%. \n\nTil sidst købte jeg for nylig Nordea for 6,85€, og denne gang huskede jeg at sætte et stop loss på 6,40€, som den så ramte i dag. \n\nDet kunne vel gå bedre
Heldigvis er fondene i plus, så vi er da i det mindste på egen hånd på en eller anden måde.”,“target_locale”:“da”}
5 Synes om
Ja. Nogle er måske gået for dybt ind i Onkel Masses skæve tankegang. Men når Onkel Masses investeringsguide siger “Køb billigt og sælg dyrt”, er der intet skævt ved det
Men at investere er underholdning, som man skal nyde …
På den anden side er Onkel Masses Nordea-kvæg også tyndet ud til slagtegrænsen i dag. Vi får se, hvordan det går.
Masse, FA, jeg føler med dig ![]()
![]()
![]()
2 Synes om
{“content”:“Der er en separat tråd til investeringsfejl https://keskustelut.inderes.fi/t/sijoitusvirheet/731\n\nJeg foreslår, at vi holder den tråd ved lige.”,“target_locale”:“da”}
2 Synes om
Godt bemærket, lad os flytte diskussionen til den tråd!
Jeg låser denne.
1 Synes om