Ajatuksena oli myydä USA-osakkeet pois Nordnetin BF-kampanjassa, koska eihän sitä koskaan tiedä jatkuuko se kampanja. Mutta ei nämä USA-lappuni, niin hirveitä ole, että normaalikuluilla kannattaa myydä.
Lisäksi ajatuksena oli sijoittaa IRSA:n osinko uudelleen, mutta laitoinkin tämän sitten NoHo-position kasvattamiseen hinnalla 7,82 euroa.
Nyt on kaikki myyty Nordnetistä ja vähitellen ostotoimareita takaisin pankin puolelle. Onneksi ne on lähinnä osinkomörnijöitä kuten Realty Income, niin verovaikutuksia ei käytännössä ole
Jälleen yksi Nordnetin naurettavuus. Halvempi myydä itse kuin tehdä “oikea siirto”, joka on 50 € per rivi.
Alkoi jo vähän harmittamaan, kun kaikki vaan puhuu BF ostoksista ja itse en ollut ostanut mitään. Päädyinkin sitten ostamaan käytettyjen autojen jobbaria Kamux nimeltään, joka ei istu millään tavalla omaan ajatusmaailmaan kiinnostavista sijoituskohteista.
Perustelin kuitenkin ostoani sillä, että omien ostojen ollessa käynnissä tämä voisi jopa kiipiä piirun verran ylöspäin. Silloin saisin taputella itseäni rintaan, kun en ostanut mitään tarpeetonta ja arvonsa menettävää roskaa BF-tarjouksista, kuten suurin osa kuluttajista teki.
Lisää Novo ja Terveystalo. Strategyä olis tarkoitus ostaa pikkuhiljaa lisää. Parin tuhannen euron erissä. Ensin ajattelin 30te kerralla mut uutisointi on niin ristiriitaista ( millonkas se ei olis) niin nyt varmaan ajallinen hajautus järkevää. Strategy on mulla 40 % miinuksella ja lisääkin voi painua. Traders House - tyyppejä olen kuunnellu korvat punasena…
Kevennetty salkusta optomed 40%:a - tässä osakkeessa kuten faron ollut rahaa liian pitkään tuottamassa - tuotot ovat tulleet aivan muualta. Faronia on lisäilty, Optomedia vähennetty AOT:ltä - palaan lisäyksin kun 3Q saa kasvun osalta jatkoa ja tulevaisuus on auvoisempi.
Noniin, kaikki Nordnetista viime viikolla myydyt ostettu nyt pankin puolelle salkkuun. Ja vieläpä tienasin operaatiossa pari penniä kun oli halvempi ostohinta
“Avattu”:
Realty Income @ 57,18 USD (myynti oli 57,39 USD)
Altria Group @ 58,90 USD (myynti oli 59,00 USD)
Hercules Capital @ 17,90 USD (myynti oli 18,00 USD)
Capital Southwest @ 21,44 USD (myynti oli 21,58 USD)
Entry 4kpl MELI @ 2080,57. Yllättävän ok arvostus vaikka on megaluokan compounder. Luulen, että pitkään pitoon kunhan osaan pitää kiinni. Käteistä poimintasalkusta on n. 16% tällä hetkellä.