Ostin/myin juuri äsken (Osa 8)

30 kpl lisää Nordeaa omienosto-OST:lle, omistus nyt 0,98 tuhatta lappua yhteensä. Kauppa toteutui hintaan 16,475€/kpl.

12 tykkäystä

Pappasalkkuun eli OSTlle lomarahoilla uusi rivi, Kesko B hintaan 19,45.

20 tykkäystä

Oon ostellut nohoa lisää eri päivinä, äsken vielä vähän.

Jos Iran olisi taputeltu ja Ukraina tuntuu olevan niskan päällä ja kesä on ollut vissiin aika hyvä ravintoloissa jne. Niin siitä voisi tulla ihan hyvä q2 ja jos kaikki paineet olisi laskussa, niin ehkä loppu vuosikin voisi olla mukiin menevä.

Ostin lisäksi pe ja nyt erät Valmettia. Eka erä 21,8x ja toinen n. 5% kalliimmalla. Oliko 22,8x luokkaa.

Valmet on ollut vakio kohde ostaa noilta main ja jossain vaiheessa taas myydä pois ylempää. Toivon sen onnistuvan nytkin jollain aika välillä. Joku huhtista lisäyksin tuolla on ollut.

Uwmc olen ostanut mikroeriä 10% välein… se voisi tykätä mahd. Iran sopimuksesta, kun inflaatio ja korot on myrkkyä ja positio onkin melkein - 50%… oltiin vähän aikaa sitten 7 dollarissa ja nyt 2,39.. Eli olin alku vuonna rutkasti plussalla ja nyt vastaavasti tappiolla… joka on vienyt salkunkin miinukselle.

8 tykkäystä

Merkkasin Savoxia

10 tykkäystä

50 kpl KESKO A osakesäästötilille. Oli myös HIAB lle toimeksianto, mutta näyttää että se ei tärppää

13 tykkäystä

Lomarahat ehtivät poltella tilillä tämän aamun ja nyt menivät Berkshiren lisäykseen. Palkasta suurin osa meni rohkeasti OP:n “rahamarkkinarahastoon” pahempia aikoja odottelemaan.

8 tykkäystä

Lomarahoista osa tuottamaan (toivottavasti) myös täällä.

Melko iso kertapaukku mun mittarilla. Noin 500€ lähti.

50 + 50€ Eurooppa ja Aasia indekseihin.

100 Kempoon lisää

100 Nordeaan lisää

200 Abloy lisää

Jotain hiluja Fodeliaan lisää.

Kohta 4v takana tätä lajia. Oon aina lomarahoista ja veronpalautuksista siivuja laittanut muun nappikaupan lisäksi.

23 tykkäystä

Pientä kevennystä nouseviin: kevennys 250 kpl Nokia Renkaat á 12,17 (jäljellä 1500 kpl).

8 tykkäystä

Ylimääräistä käteistä ollut lojumassa jo jokunen tovi, mutta huonosti on tullut mitään ostettua vaikka paikkoja tässä olisikin ollut tarjolla (mm. Valmet viime viikolla).

Nyt kumminkin tartuttu Keskon kesä-tarjoukseen, lisätty salkkuun 50kpl @19,27€, salkun kulmakiviä ja jauhaa tasaista osinkoa.

17 tykkäystä

Keskon Dahl-ostos on iso riski, mutta myös mahdollisuus. Kun kerran suomalainen yhtiö uskaltaa havitella kasvua, niin voin laittaa omat roponi likoon. Eli kuukausittainen osakeostos oli Kesko.

Muuten huomenna menevät tavanomaiset merkinnät indeksirahastoihin HB USA, Nordnet Kehittyvät Markkinat, Nordnetin pohjoismaiset indeksirahastot ja uutena Nordnet Saksa, HB Eurooppa indeksin sijaan. Tarkoitus olisi rakennella HB Eurooppa indeksistä ja Nordnet Saksasta sellainen Eurooppa-allokatio, samaan tapaan kuin olen koonnut sellaisen Nordnetin pohjoismaalaisista rahastoista.

25 tykkäystä

Merkkaus:

• Savox antiin osallistuttu.

5 tykkäystä

Nokian renkaita taas pieni osa myyntiin ja rahoilla lisää herneitä eli Apetit. Täällä ruotsissa alkanut näkymään Apetitin tuotteita, ainakin Ica ja Coop antanut hyllytilaa.

7 tykkäystä

Kävin vielä uudelleen läpi Savox suunnittelee listautumista -ketjun ja tuli sitten osallistuttua Savoxin listautumisantiin. :slight_smile:

Tämän suhteen ei ole mitään sen pidempiaikaisempia suunnitelmia. Eikä ole muutenkaan mitään sen kummallisempia tai syvempiä ajatuksia tästä. :slight_smile:

Lottery Balls GIFs - Find & Share on GIPHY

17 tykkäystä

Pari liikettä:

• Myynti: Kemira @ 16,8 €. Negari vahvisti sen, mitä olin aiemminkin harkinnut: salkun tuotto-odotus on parannettavissa, vaikka yhtiö onkin edelleen hyvä. Palataan kyytiin, jos houkuttelevaa vesibisnestä saa joskus halvemmalla.

Ja se tuotto-odotusta nostava liike on?

• Osto: SigmaRoc @ 1,19 GBP. Kova kandidaatti kisaan salkun tylsimmän yhtiön tittelistä. Yhtiö operoi kalkkikivilouhoksia pitkin Eurooppaa, myy pääosin kalkkia ja mursketta paikallisesti, ja tekee uskomattoman tasaista kannattavuutta ja kassavirtaa. Louhosyhtiöille tyypilliseen tapaan firma nauttii yhdestä kovimmista kilpailueduista, mitä kuvitella voi: fyysinen sijainti. Louhoksia ei siirrellä, reservejä ei luoda tyhjästä, ja kilpailijat eivät voi kuljettaa omien louhoksiensa lopputuotetta kovin kaukaa SigmaRocin apajille, sillä kuljetusten hinnat käyvät liian kalliiksi hyvin pian. Ala on siis täynnä “alueellisia monopoleja”, joilla on hinnoitteluvoimaa asiakkaisiinsa, jotka tarvitsevat kalkkia ja kalkkikiveä.

10% FCF yield tämän vuoden ennusteilla ei vastaa omaa tuottotavoitetta, mutta louhosyhtiöt ovat ymmärrykseni mukaan olleet aina erittäin varmoja maltillisen tuloskasvun yhtiöitä (firma ohjeistaa 3-5 %:n liikevaihdon kasvua p.a.), ja siksi joustin tulostuottovaatimuksestani. Yhtiö on ollut hanakka tekemään täydentäviä yritysostoja ja myös hieman buybackeja, joten näen tässä potentiaalia ikuiseksi positioksi.

13 tykkäystä

Todella huono track record hevosen vaihtamisesta joten arveluttaa jo valmiiksi.

Tyres myyntiin vaimon OST:lta 12,24 ja Kesko lisäys koko summalla.

Rinkuloista 52% voitto - ei ne jääneetkään sutimaan.

20 tykkäystä

Nokian Renkaat myyty lyhyestä salkusta kh @ 12,34 €. Aika kiva nousu takana muutaman kuukauden aikana, ja viimeiset 2 pörssipäivää toivat noin 10 % arvoa lisää.

Varmasti öljyn hinta on ollut yksi ajuri. Itse olen pessimisti Lähi-idän meiningin suhteen, kuten koko osakemarkkinan. Siksi näin.

Edit: Oi juma, sepäs oli lyhyellä aikaa huono ajoitus. Kylläpäs keulii, ja homma vieläpä kiihtynyt tänään (seuraavana päivänä).. Hmm.. mikäs ihme tässä on takana.. :man_shrugging:

22 tykkäystä

Mukana kerhossa, eli myyty loput Nokian Tyres @ 12,27
Salkun käteispainon kasvatus sen kun jatkuu.

“Edellistä todennäköisempi” rauha Persianlahdella nostaa kursseja hyvin, mutta kuinka kauan tämä teema jatkuu?

13 tykkäystä

Vähennykset Sampo, Nokian Tyres, Huhtamäki, Novo Nordisk ja tilalle pääosin xact norden etf ja hieman Berkshireä (B-sarjaa).

9 tykkäystä

Aamulla tyhmää rahaa liikkeelle ja lisäys KESKOA 100 kpl.

16 tykkäystä

Adobet myyty. Mietin viikonlopun tilannetta enkä päässyt yli sekä toimitusjohtajan että talousjohtajan samanaikaisesta lähdöstä. Oletan heidän tietävän enemmän kuin sanovat ääneen ja siksi siirtyvät muualle hyvän sään aikana. Pieni tappio tuli, mutta ei mitään vakavaa.

11 tykkäystä