Orthex - Muovia maailmalle

Alexia voisi Q&A:ssa hieman haastaa hintapaineista ja siitä, että onko taas toimettomuudellaan valmis vetämään 2026 tuloksen vessasta alas? Hintapaineen kasvaminen oli nähtävissä jo edellisen tulosjulkistuksen yhteydessä ja jonkinlaisia suojaustoimia olisi tullut tehdä osana kuluriskien hallintaa.

Samalla tulisi kysyä, miten eivät päämarkkinoillaan pysy edes yleisen talouskasvun mukana. Vähän liian kärsivällistä (toimetonta) tuntuu meininki olevan ja firma kaipaisi kipeästi aktivisti-omistajaa taikka pääomasijoittajaa kuskin paikalle. Conficap on osoittautunut aika passiiviseksi myös.

Aina voi syyttää olosuhteita, mutta on tässä nyt 5 hukattua vuotta takana.

Miksi firma on pörssissä?

Edit: henk. koht. minua häiritsee, että johtaa puhetta Rapalassa (tämäkin firma köysissä) ja ei saa “omaansakaan” käyntiin. Vaihdon paikka.

5 tykkäystä