Orthex - Muovia maailmalle

Tässä nostaisin esille, että viime vuonna yhtiö osallistui meidän tapahtumista sekä kuluttajatuoteiltaan että uutena marraskuun Sijoittajapäivään, joten johdon esiintymisiin liittyen panostuksia kasvatettiin viime vuonna. Kun huomioi tämän ja yhtiön aika ajoin järjestämät avoimet tehdasvierailut, musta ylimielinen suhtautuminen kotimaisiin yksityisomistajiin on turhan raju arvio pienyhtiölle, jolla ei ole erillistä sijoittajasuhdepäällikköä.

Sinällään ymmärrän panostuksen ruotsalaisiin sijoittajiin, kun Ruotsi on liikevaihdolla mitattuna yhtiön kotimarkkina, mutta siitä huolimatta yhtiöllä on vain 78 omistajaa Avanzassa. Oletettavasti Ruotsin analyysiseurannalla on vähemmän päällekkäisyyttä nykyisten yhtiötä seuraavien tahojen kanssa, vaikka meidän analyysi ja oletettavasti myös Nordean ja Carnegien analyysit ovat luettavissa Pohjanlahden toisella puolella.

Mun käsittääkseni Carnegie ja Nordea seuraavat yhtiötä osana instikoille suunnattua palveluaan, eikä heidän seurantansa ole maksullista ja sen myötä sitä jaellaan myös harvalle ja valitulle. En ole itse koskaan päässyt heidän analyyseihin käsiksi, vaikka meilläkin löytyy Bloombergin terminaali toimistoltamme. Analyst Groupin palvelu on toki tilausanalyysiä, joskin mun käsittääkseni heidän tuote on yleisesti markkinan edullisemmasta päästä.

12 tykkäystä