Orion - Mitkä ovat tulevaisuuden näkymät?

Nordea nostaa kehotustaan 30.10.24: OSTA.

IMG_2380

”We upgrade our recommendation to Buy (Hold) with a SOTP-based fair value of EUR 52.0. We believe that Nubeqa could be one of the biggest products in
prostate cancer and reach USD 4.3bn in global revenues. This should help Orion reach a CAGR of 9% for 2023-28E and grow its EBIT by 10% for the same period.”

Kommentti: Jos Nubeqa myy yli EUR 3bn, rojaltikin nousee diilin mukaan 20->25 %

12 tykkäystä

Äänestyksen vaikutuksesta Orioniin ja lääkealaan yleensä. Silti sellainen varaus, että kyseinen herra on arvaamaton ja ”kaikki” on mahdollista.

Donald Trumpin valinta presidentiksi ei Vaaralan mukaan välttämättä tuo kovin paljon uutta USA:n lääkemarkkinan kuumiin kysymyksiin. Lääkkeiden hinta on ollut siellä iso keskustelunaihe jo muutenkin viime vuosina. Republikaaneilla ja demokraateilla on yhteinen käsitys, että liittovaltion lääkekustannuksia on syytä vähentää.”

3 tykkäystä

Kerrotaan pieleen menneen ja kymmeniä miljoonia syöneen kipulääkkeen kehityshistoria, joka päättyi viime kuussa eläinkokeiden huonoihin tuloksiin. No onneksi kehitysputkess Orionilla muutakin.

Kipulääkkeen kaavaillulle päämarkkinalle USA:lle ollaan valitsemassa terveysministeriksi aito foliohattu, joka julkisuudessa toivoo pääsevänsä nuijimaan lääkeyhtiöitä.

Mielenkiintoiset ajat koittamassa😳

7 tykkäystä

Orion lunastaa itselleen kahden bispesifisen vasta-aineen jatkokehityksen ja maksaa kertakorvauksena 3,5 miljoonaa euroa kumppanilleen Alligator Biosciencelle. Alligaattorilla oli ilmeisesti akuuttia rahan tarvetta.

Vanhojen tiedotteiden perusteella vuonna 2021 alkanut yhteistyö koski alun perin kolmea bispesifistä vasta-ainetta.

3 tykkäystä

Tässä on Siltasen kommentit liittyen Orionin tuoreeseen tiedotteeseen.

Orion tiedotti tiistaina sopineensa lisenssisopimuksen muutoksesta Alligator Biosciencen kanssa. Yhtiöiden välinen aiemmin rojaltivelvoitteen sisältänyt lisenssi muutetaan ikuiseksi, täysin maksetuksi ja rojaltittomaksi lisenssiksi Orionille. Sopimuksen kertamaksu on 3,5 MEUR, eli konsernin mittaluokassa pieni.

2 tykkäystä

Nämä uutiset voivat kenties olla merkityksellisiä. Itse tapahtuma on toki uutisoitu selkeästi - ja sen vähäinen merkitys - mutta silti jää mietyttämään, että mitkä ovat tuon Orionin edesottamuksen taustatekijät? - ihan silkkasta huvittelusta tai ajanvietteestä ei ole kyse vaan kaiketi järkiperäiset syyt ovat ohjanneet tuohon ratkaisuun. Onkohan Orionista lähtöisin vai sittenkin toisesta osapuolesta?

1 tykkäys

Redeyen analyytikon mukaan (sisältö kirjautumisen takana) lunastus kertoo ennen kaikkea Alligatorin hankalasta taloudellisesta tilanteesta. Käteispula.

Orion saattoi saada siis potentiaalisesti lupaavat lääkekandidaatit edullisesti, mutta aika näyttää, onko niistä mihinkään. 1,75 miljonaa euroa per hankittu aihio ei kuulosta paljolta.

We have valued the deal with Orion at SEK165m, which is a best estimate since we do not know the distribution of the milestone payments, the royalty rate etc. However, the sales price appears low and, we believe, testifies to a lack of liquidity at Alligator and a difficult financial situation.

9 tykkäystä

Tässä pisti silmään myös se, että kipu on mukana eikä sitä ole äskettäisen tutkimuspettymyksen takia heitetty pois. Pidellään👍

7 tykkäystä

Tässä on Antin kommentit Orionin tuoreesta yhteistyöstä. :slight_smile:

4 tykkäystä

Vertexin NaV1.8-lääke suzetrigine sai niheän tuloksen faasi 2:sta:

https://news.vrtx.com/news-releases/news-release-details/vertex-announces-results-phase-2-study-suzetrigine-treatment

Vertexin osake -13% pressä.

Orionhan lopetti oman NaV1.8-lääkkeensä kehittämisen lokakuussa.

3 tykkäystä

Kappas. Hieman nyt ihmetyttää että Vertexillä faasi2:ssa tuo lääke, sillä käsittääkseni firmalla on faasi3:sta lupaavia tuloksia tuottanut VX-548 ja siitähän uutisoitiin jo vuosi sitten. Vai onko niin että Vertex on useampaa NaV1.8 -teeman molekyyliä rinnakkain kehittämässä syystä tai toisesta?

1 tykkäys

Sama lääke, eri käyttöaihe, vaikka hermokivusta onkin kyse. Keksivät juuri samalla uudelleen, että placebovaikutus on tilastollisesti merkitsevä kivunlievityksessä. Aikovatko testata seuraavaksi Placebo Fortea? Jonkinlaisen varjon tuo heittää jo faasi 3 tuloksiinkin, vaikka ei niitä ehkä poiskaan voi ottaa. Sanoi kateellinen Orionin omistaja. Vaikea vaikutusreitti näköjään, Orion sammutti valot onneksiko aikaisin.


6 tykkäystä

Kiitos selvennyksestä, ts. eri tyyppisiin kipuihin tuota VX548 tutkineet, neuropaattinen kipuhan on pitkäaikainen terveyspulma ja siten lääke olisi pitkäaikaiskäyttöön. Orionilla tuo erottelu eri kipukategorioihin ei tainnut tulla edes ajankohtaiseksi kun jo giljotiini katkaisi hankkeen.

1 tykkäys

Tässä on Siltasen Antin kommentit siitä, miten Orion kertoi purkaneensa ganaksolonin Euroopan-oikeuksia koskevan markkinointi- ja jakelusopimuksen.

5 tykkäystä

Orion posaroi :cowboy_hat_face:

image

Sisäpiiritieto: Orion parantaa näkymäarviota vuodelle 2024 ja antaa ennakkotietoja vuoden 2024 taloudellisesta kehityksestä

Orion Oyj parantaa vuodelle 2024 annettua näkymäarviota sekä liikevaihdon että liikevoiton osalta, koska tuotemyynti, Nubeqa® rojaltitulot ja erinomainen toimitusvarmuus ovat jatkaneet liikevaihdon odotettua nopeampaa kasvua vuoden 2024 viimeisinä kuukausina. Näkymäarvion muutoksen yhteydessä Orion antaa ennakkotietoja vuoden 2024 taloudellisesta kehityksestä. Alustavien, tilintarkastamattomien lukujen perusteella liikevaihto vuonna 2024 oli noin 1 542 miljoonaa euroa ja liikevoitto noin 417 miljoonaa euroa.

Uusi näkymäarvio ja alustavat tulostiedot vuodelle 2024, annettu 15.1.2025

Liikevaihto on noin 1 542 miljoonaa euroa.

Liikevoitto on noin 417 miljoonaa euroa.

Aiempi näkymäarvio vuodelle 2024, annettu 11.9.2024

Liikevaihdon arvioidaan olevan 1 470–1 510 miljoonaa euroa.

Liikevoiton arvioidaan olevan 370–400 miljoonaa euroa.

40 tykkäystä

Olipa yllättävä ja komea posari! Varsinkin kun ganaksolin alaskirjaus tuo reilusti vastatuulta Q4:lle

Takin kääntö Q3:n jälkeen osui oikeaan suuntaan kun näytti että Nubeqa myy aiempia odotuksia ripeämpää tahtiin. Mutta en kyllä ihan näin kovaan menoon uskonut…

37 tykkäystä

Maallikkona kysyisin mikä idea on laittaa posari 18.25?

3 tykkäystä

Olisiko tarkoituksena antaa nämä posarit pörssin sulkeuduttua, jotta jokainen sijoittaja voisi rauhassa ja tasavertaisesti perehtyä positiiviseen tulosvaroitukseen ennen kuin osakekurssi lähtee laukalle. Nyt ei ihan askelmerkit osuneet lankulle, kun Orion kerkes jo lähteä kirmaamaan ja huomennako jatkuu :money_mouth_face:

3 tykkäystä

Antti teki yllättävän ja komean posarin jälkeen uuden yhtiöraportin. :slight_smile:

Orion nosti vuoden 2024 näkymiään keskiviikkoiltana. Uuden ohjeistuksen mukaan liikevaihto on noin 1542 MEUR ja liikevoitto 417 MEUR. Vahvan Q4’24:n taustalla on tiedotteen mukaan tuotemyynti, Nubeqa® rojaltitulot ja erinomainen toimitusvarmuus. Ohjeistusnoston myötä nostamme Q4’24-ennusteitamme merkittävästi. Myös tulevien vuosien ennusteemme nousevat maltillisesti, sillä arvioimme parannuksen taustalle olevien trendien olevan pitkäaikaisia.

16 tykkäystä

Orionin meno ansaitsee aikansa myös inderesTV:ssä. Bongasin Siltasen kahviautomaatilta ja käveltiin hetimiten studioon.

Aiheet:
00:00 Aloitus
00:17 Positiivinen tulosvaroitus
02:45 Rojaltien ennustaminen
04:00 Nubeqa positiivisessa kierteessä
06:54 Muut kasvuajurit
09:25 P/E pitkästä aikaa alle 20

15 tykkäystä