Optomed - Terveysteknologiayhtiö

Tässä olisi Juhan ennakot keskiviikolle.

Edit.

Lisätään vielä päivitetty omistajalistaus. Nyt on rahastotkin vähentänyt ja varmaan siitä viimeisin pulkkamäki.

21 tykkäystä

Nuo rahastot ovat kyllä myyneet jo pitemmän aikaa, ei ole uusi ilmiö.

5 tykkäystä

Saisko mukaan kysymyksen viestinnästä. Tiedän, että aiemmin on samaa kysytty. Himberg tällöin vetosi siihen, ettei haluta kertoa kilpailijoille. Optomed on kuitenkin pörssissä, joten jotain viestintää olis hyvä olla?

3 tykkäystä

Onko sisäpiirikauppojen täydellinen puuttumattomuus tietoinen, organisaatiokulttuuriin liittyvä linjaus johtoryhmän ja sisäpiiriin kuuluvien jäsenten kesken vai mistä johtuu ettei Optomedilla ole lainkaan sisäpiirikauppoja kurssin ollessa ATL tasossa?

Eikö sisäpiiri usko yrityksen tulevaisuuteen?

Tämän voi muotoilla diplomaattisemmin sanakääntein, mutta pointti on ettei tämä anna yrityksestä kovinkaan luotettavaa ja tulevaisuudenuskoista kuvaa muille sijoittajille.

10 tykkäystä

Kysy juha haastiksessa himbergiltä suoraan että miksi et osta osaketta nyt atl tasoilta

8 tykkäystä

Sitten kun tankataan omia osakkeita tilanteessa, jossa jatkuvasti neuvotellaan uusista sopimuksista ja joista ei voi salassapitosopimusten vuoksi kaikille osakkeenomistajille tasapuolisesti kertoa, että on käyttänyt väärin sisäpiiritietoa ostaessaan ATL tasolta. Koskaan ei ole hyvä. Minä olen ainakin tyytyväinen tähän tilanteeseen, jossa ei tehdä mitään hölmöjä kauppoja vain tuulipukujen rauhoittamiseksi ja keskitytään nyt vain saamaan niitä kaupallisia sopimuksia maaliin.

4 tykkäystä

Sisäpiiri voi käydä kauppaa jos antaa sijoitussuunnitelmansa etukäteen, että ostaa vaikka 1000 osaketta / kk seuraavan vuoden ajan. Tässä olisi ollut ihan hyvin aikaa näihin veivauksiin.

Muu on näpertelyä ja tekosyy olla tekemättä mitään. Itse luotan tarinaan ja tulevaisuuteen, mutta ymmärrän myös soraääniä tämän ympärillä. Haluan itse tietää onko tämä yhteinen päätös, joka liittyy organisaation kulttuuriin ja keskeiseen sopimiseen ettei osakekauppaa käydä.

7 tykkäystä

Himberg taisi viime kesänä tai syksynä maalailla, että moni asiakas on ostanut Aurora IQ ja nimenomaan sillä tarkoituksella, että ottaa myöhemmin käyttöön myös tekoälyn. Voisitko Juha kysyä, että onko näitä muunnoksia jo tapahtunut? Mikäli mahdollista myös saada vastausta, että kuinka paljon Lumo on kannibalisoinut Auroraa Amerikoiden ulkopuolella.

9 tykkäystä