Lovade VD:n i samband med Q3-resultatrapporten att berätta om samarbetet med ett stort läkemedelsföretag ännu i år? Annars känns informationspolicyn i företaget märklig, jag tänker alltid på FDA-tillståndet, här på forumet visste man det redan innan företaget informerade om det. Nu är det lite samma sak, att en forummedlem hittar ett pressmeddelande om saken. Men företaget säger ingenting… Visst kan ett pressmeddelande komma idag, eller inte. Visst är det bättre att företaget fokuserar på försäljning och reser runt i världen och berättar om produkten, än att det skriver pressmeddelanden. Jag har också ägt företag ibland som informerar om allt möjligt. Vilket dock inte har haft något värde i längden. “Lovade VD:n i samband med Q3-resultatrapporten att berätta om samarbetet med ett stort läkemedelsföretag ännu i år?” I delårsrapporten nämndes saken så här: “Vårt samarbete med ett av världens 10 största läkemedelsföretag fortskred också under kvartalet. Förhandlingarna om kommersialiseringen av vår gemensamt utvecklade algoritm har framskridit, vilket understryker det växande värdet av AI-baserade screeningteknologier inom medicinsk diagnostik.” Det fick mig att tänka på om dessa behöver ett nytt godkännande från FDA och andra globala aktörer. Eller kan dessa algoritmer tas i bruk bara sådär?
8 gillningar