Tässä on SalkunRakentajan juttu Novosta, tiivis muutamassa minuutissa luettava juttu Novo Nordiskista. Ei pitäisi sinällään olla isompaa uutta tarkemmin yhtiötä seuranneille, mutta hyvä katsaus yhtiöön kuitenkin.
Markkinoiden reaktio on ollut kaksijakoinen. Berenberg-pankin analyytikko Kerry Holford nosti kesäkuun puolivälissä Novon tavoitehinnan 325 kruunuun aiemmasta 300:sta ja piti osakkeen ostosuosituksen. Perusteena oli syvenevä tuotekehitysputki ja uudet annostelumuodot, joiden pitäisi vaimentaa lähivuosien patenttierääntymisten vaikutusta.
Berenberg uskoo Wegovy-pillerin vauhdin riittävän viemään Novon ohjeistuksensa ylälaitaan ja arvioi yhtiön palaavan kasvu-uralle 2027. Tukea haetaan putkesta: obesiteettilääke CagriSeman ja hemofilialääke mim-8:n odotetaan saavan Yhdysvaltain myyntiluvat vielä tämän vuoden jälkipuoliskolla.
Alaotsikot:
- Helmikuun hintashokki painaa yhä kurssia
- Analyytikot katsovat jo putkeen ja vuoteen 2027