Tätä on varmasti jokainen tanskalaisia yhtiöitä omistava pohtinut viime kuukausina. Itse olen kallistunut sille kannalle, että Trump ei ryhdy yhtiökohtaisesti rankaisemaan pelkästään sen perusteella minkä maalainen yhtiö on. Tämä olisi varmaan liikaa markkinoille, jos liittolaismaiden yhtiöitä ryhdyttäisiin rankaisemaan mielivaltaisesti. Sen pitäisi jollain tavalla tulla lainsäädännön kautta niin kuin EU:ssa. Kiinalaiset yhtiöt on eri juttu, koska Kiina on USA:n päävihollinen.
EU jäsenmaille ei taas voi asettaa erillisiä tulleja, koska EU neuvottelee talousalueena kauppasopimukset eikä per maa. Käytännössä Trumpin asettamat lisätullit nyt rikkovat edellisen EU ja USA kauppasopimuksen ja se on neuvoteltava uudestaan.
Todennäköisesti tässä käy TACO, ainakin itse uskon niin. Pohjoismaat, Saksa, Ranska, Hollanti ja IB ei tule tästä Grönlantikysymykset joustamaan ja Trump jää ilman saarta. Kauppaneuvottelut voi alkaa uusiksi ja EU saada epäedullisemman sopimuksen, mutta välivaalit on USA:ssa tulossa, joten eskalaatio on riski myös Trumpille. Toiminee myös EU:lle vipuvartena neuvotteluissa. Sotilaallisiin toimiin en usko tai se on erittäin epätodennäköistä. Silloin meillä olisi kolmas maailmansota käsillä, jossa Eurooppa sotisi USA:ta vastaan. USA:n enemmistö kansalaisista EI kannata hyökkäämistä Eurooppaan tai Grönlantiin liittolaista vastaan.