Norrhydro - Leverandør af energieffektive hydraulikcylindre

God observation! Jeg spurgte virksomheden om sagen. Tilsyneladende har lejekontrakten en højere husleje for årene 2025-26, hvorefter den vender tilbage til et lavere niveau. Jeg var ikke opmærksom på denne forhøjelse, da jeg lavede de seneste prognoser. I vores model er væksten i andre driftsomkostninger og personaleomkostninger i alt 0,4 MEUR i 2025 og 0,9 MEUR i 2026, hvor der er antaget en vækst i personaleomkostningerne i takt med stigende produktionsvolumener. Det kan således konkluderes, at det er mere udfordrende at nå vores prognoser i lyset af den nuværende information med stigningen i huslejeomkostningerne. Den største variabel på omkostningssiden er dog bruttoavancen, hvis “normalisering” tættere på et niveau på 50 % ville i et gunstigt scenarie tydeligt dække stigningen i huslejeomkostningerne. Vi har i prognoserne en mere forsigtig, men dog stigende 47,5-47,9 % for årene 2025-26 (2024: 45,8 %).

Som en tilføjelse skal det bemærkes, at lejeansvaret inkluderer betalingerne for hele den resterende lejeperiode (15 år minus noget).

7 Synes om