Nokia sijoituskohteena (Osa 3)

Yritän kiireiltä jossain vaiheessa kaivella asiaa lisää. Alla jo muutama asia.

• 1,1 miljardin order backlog - en itse tiedä mistä tuo lukema on. Onko siis käytetty jutussa oikeaa tietoa? Käsittääkseni tuo lukema ei ole backlog Nvidialle, vaan erillinen lukema. Koko NI backlog olisi puolestaan selkeästi suurempi.
  • Mutta ison osan Nokian nykyisestä ja optisen puolen tilauksista (backlog) tulee 800G ZHR/ZR+ pluggables puolelta.
  • Ja toivottavasti ICE-D on se seuraava, vaikka eihän siitä tosin varmuutta vielä ole - tai no Nokialla luulisi jo olevan varmuus.
  • Eikös PSE-6e ole vanhan Nokian puolen eli Elenion optinen moottori, eli osittain vaihtoehtoista optista moottoria ICE-X puolelle - tosin hieman eri käyttötarkoitus..

Itse olen alkanut miettiä että Nokia saattaa hyvinkin olla Lumentumin InP -tuotannon ostajana vuonna 2026, koska oma tuotanto ei ole vielä rampannut. Ja tämän takia Lumentumin tilauskirja ei olisi täysi tai allokoitu vuoden 2027 alusta lähtien. ICE-D osalta InP laser on yksi osa-alue, mutta PIC -komponentti ei vielä siitä tule valmiiksi. Lumentumilla tai Coherentilla ei varmaankaan ole tähän täyttä osaamista, kuten Nokialla. Ja jotta CPO leima lyödään kylkeen tuleeko tähän Nokian ICE-D päälle vielä jotain..?

6 tykkäystä