@Antti_Luiro tack verkligen för intervjun. Trevligt med ett sådant här extraavsnitt. Jag lyssnade igenom det noggrant en gång till och det började låta lite bättre än vid första tillfället.
Lärdomar/slutsatser:
- Score2+ng kostar cirka 1,5x-2x (med massprissättning) jämfört med enbart Score2 (20-50e) → den ekonomiska nyttan kommer just från kostnadsbesparingen för den orealiserade risken. Har alla kunder (icke-offentliga) incitament att lägga till produkten i sortimentet till dubbelt pris om besparingen tillfaller någon annan (betalning av infarktnotan)?
- Den vetenskapliga sidan är nu vid en punkt där det inte längre är värt att finputsa teorin med nagelfil medan kassan smälter. Det är bra att man verkligen går in i det nya året med affärerna i fokus och säger det högt.
- Det var inget tal om prognosen för att nå tillväxtmålet på 50 % i omsättning. Jag antar/hoppas att den är gjord utifrån utsikterna för de nuvarande kassaflödesgenererande affärerna, och inte baserat på tron på kassaflöde från nya piloter, med motiveringen att de även om de förverkligas tar lång tid innan de ger avkastning.
- En negativ överraskning var att kunderna kanske inte har sett de värdeskapande elementen i sina egna processer på det sätt som man önskat, trots att bevis på förmågan att identifiera risker borde ha funnits redan tidigare. Vi får hoppas att Cambridge-fallet hjälper!
- @Antti_Luiro det hade varit väldigt intressant att höra om Innoquests utsikter och deras samarbete med försäkringsbolaget FWD i Malaysia. Eller hamnar analysen av samarbetspartnerns partnerskap för långt ifrån själva NG? Detta diskuterades nyligen på Kauppalehtis forum, och de har alltså meddelat om införandet av HealthIQ-produkten i samband med den nya produkten HealthyMe.
Ett spännande halvår på länge väntar, och det kommer enligt min mening att definiera företagets framgång ganska mycket.