Lucas kommentarer om hur Metacon blev majoritetsägare i Botnia Hydrogen. ![]()
Metacon meddelade nyligen att de har ökat sitt innehav i Botnia Hydrogen AB och blivit majoritetsägare. Transaktionen genomfördes genom en kvittningsemission och påverkar inte bolagets nuvarande kassasituation. Vi ser positivt på arrangemanget eftersom det stöder Metacons expansion inom den växande sektorn för vätgasbaserad vägtransport, även om den omedelbara finansiella effekten troligen är begränsad.