Lassila & Tikanoja

Phoebus har ökat med 50k aktier i april. Inte direkt förvånande, eftersom AO är en så förhärdad värdeinvesterare av den gamla skolan att han inte kan motstå dessa multiplar… :blush:

LTM EV/EBITA (Adj.) 11.0x och P/FCFE 8.1x, vilket innebär cirka 12 % yield. Vid en första anblick attraktiva multiplar, men jag är fortfarande lite skeptisk till vinsttillväxten (stock price follows earnings).

Vi pratar kanske om 2–3 % normaliserad organisk vinsttillväxt på lång sikt, och i så fall är aktien måttligt undervärderad.

14 gillningar