Lamor - Produkter og tjenester til miljøløsninger

Jeg finder det som en interessant, om end ikke overraskende detalje, at finansieringskilderne ikke skrider til handling over for brud på covenants (lånebetingelser). Jeg tror, det vidner om, at der er en god dialog mellem selskabet og långiverne, og at långiverne i hvert fald til en vis grad har tillid til selskabets ledelse. Det ville selvfølgelig også være dumt at slagte fedesvinet på nuværende tidspunkt.

Juni bliver spændende af andre grunde end blot opstarten af Kilpilahti-anlægget. Inden udgangen af måneden bør der komme en meddelelse om refinansiering af det forfaldne lån, især hvis man bliver nødt til at ty til en nødemission. Jeg tror, at meddelelsen vil komme i forbindelse med en operationel statusopdatering inden månedens udgang. En succesfuld opstart af Kilpilahti-anlægget vil have en enorm indflydelse på de lånevilkår, man kan opnå. Hvis tidsplanen for opstarten fejler igen, er det næppe sandsynligt, at man kan ændre vilkårene for det forfaldne lån uden voldsomme ændringer til fordel for långiverne. Jeg tror personligt stadig på, at vi kommer til at se en kombination af et brolån (bridge loan) og en stor fortegningsemission til sommer eller senest til efteråret. Som det ser ud nu, har jeg tænkt mig at deltage i emissionen.

9 Synes om