Den nuværende obligation blev solgt med en rente på 10 %, da balancen var betydeligt bedre, og resultatet – i det mindste på papiret – stadig var anstændigt. Gad vide, hvad renten ville være i øjeblikket, hvis nogen overhovedet ville låne ud? 20 % eller mere?
Et eventuelt salg af Kilpilahti-produktet til Neste eller andre vil sandsynligvis ikke hjælpe i låneforhandlingerne. Hvad angår Kilpilahti, er man nødt til at spille “fake it until you make it”-spillet for ikke helt at miste markedets tillid. Det er dog ikke blevet spillet særlig overbevisende, da der hele tiden loves produktionsstart, men de konkrete beviser er lig nul. Den 23. august er lige om hjørnet.