L & T (tråd stängd och trådens namn ändrat, eftersom företaget redan har en egen tråd och för att den inte ska dyka upp i sökningar)

Har undersökt L&T en stund för en mer defensiv portfölj. Summa summarum; jämn prestation och en utdelning på 6-7% ser säker ut. Som Mäkinen konstaterar i sin tweet, i en nollräntemiljö intresserar denna typ av verksamhet och avkastning många.

Q3-20 resultatvideo: Lassila & Tikanoja Q3'20 ti 27.10. kello 9:00 - Inderes

• Här är det enligt mig värt att notera verksamhetens resiliens och hur den återhämtade sig under Q3.
  • Uppenbarligen är kontorsstängningar / distansarbete inte en kritisk faktor för företaget
  • Lönsamhetssiffrorna är goda
  • Tillväxtutsikterna (enda?) svaghet

Även en video från börskvällen, jag har inte tittat på den: Lassila & Tikanoja sijoituskohteena (Pörssi-ilta 11.11.2020) - Inderes

Tråkigt är bra?

1 gillning

Jag minns att jag någon gång såg att L&T har betalat ut 100 % av vinsten i utdelning under flera år i rad. Detta spolierade mitt eget investeringsbeslut.

Det verkar som om det redan fanns en tråd om detta: Lassila & Tikanoja - #33 käyttäjältä Artisti - Osakkeet - Inderes forum.

1 gillning

Och är inte LT i praktiken ett transportföretag, det vill säga, de tjänar sina pengar på att lastbilar kör avfall. Och tydligen är konkurrensen ganska hård i det här.

Åh fan, den här fanns inte på L&T företagssidan… Det verkar som att jag själv har svarat på den senast lol :smiley:

@Yu_Gong skulle kunna fixa det? @Verneri_Pulkkinen denna tråd skulle kunna dödas och startmeddelandet kopieras till den gamla tråden?

3 gillningar