Firman osakkeenomistajat ovat siis toukokuun 8 päättäneet luopua kaksoislistauksesta Oslon pörssiin. Jatkossa osaketta voi ostaa vain jenkkien pörssin kautta:
What does the delisting mean?
On May 8, Flex LNG Ltd. (the “Company” or “FLNG”) the shareholders approved at its Annual General Meeting to delist from the Oslo Stock Exchange (“OSE”). This means that the Company will apply to OSE to delist the shares admitted to OSE. Subject to completion of the delisting, FLNG will be listed exclusively on the New York Stock Exchange (“NYSE”).
When will the delisting process take place?
The FLNG shares will be delisted from OSE as of 16 September 2025. The last day of listing will be 15 September 2025.
Jotain tuollaista aavistelin. Mitenkähän tuohon pitäisi ragoida, kun sijoutukset eivät OP:ssa ole enää näkyvillä, eikä kauppoja siis voi enää tehdä…, hmmm…
Näin tein. Heillä kun ei ollut hajua asiasta - ainakaan vielä. Eilen vielä toimi. Katsotaan, mitä tapahtuu. Ajattelin vain, jos täällä olisi samalaisia osakkeenomistaia kuin itse olen. Eikös Inderes mainosta itseään viestinviejinä, linkkinä, yhdistävänä, jne…
Näyttää siltä, että 8. toukokuuta tuli tieto, että osake poistuu pörssistä eilisen jälkeen. Et ollut itse reagoinut asiaan, joten kapitaalit ja huutomerkit olisi voinut jättää pois.
Harmillinen juttu, mutta vahvistaa vain yleistä suositusta seurata tarkasti yhtiöitä joihin on sijoittanut.
Miten suojautua valuuttariskiltä? Itsellä on salkusta n. 100k kiinni ulkomaisissa arvopapereissa, enimmäkseen amerikkalaisissa. Olen pitänyt nordnetin luottoa (n. 30k käytössä nyt) ulkomaanvaluutassa pienentääkseni valuuttariskiä, mutta siitä jää edelleen 70k suuruinen avoin positio. Voiko tältä suojautua jollain simppelillä keinolla?
Mikäs on hyvä sivusto yhdysvaltalisten osakkeiden seurantaan? Tarkoitan vähän kattavammin kuin pelkkä kurssi. Voisi olla uutisia ja vaikka analyytikkojen suosituksia näkyä.
Stockanalysis on itselläni käytössä ja tykkään sen selkeästä käyttöliittymästä. Ilmaisversiolla näkee osakkeiden tiedot ja tunnusluvut edellisen viiden vuoden ajalta, uutiset, analyytikoiden suositukset, osinkojen kasvuvuodet yms. https://stockanalysis.com/
Itse ostin kruunuilla, koska dollari riskiä muutenkin niin paljon.
Ymmärtääkseni lähdeveron takaisin periminen todella työlästä. Pienemmillä summilla ajanhukkaa, mutta jos isoja summia kiinni niin sitten varmaan kannattaa selvittää tarkemmin ja hoitaa itse kuntoon.