Vernerikin jo postaili että Blommakin kirjoittelee että NYSE on ekstaasissa.
Vähän pettynyt kun IREN rikkoi 40 muutama päivä sitten, mutta ei aio vielä tänään mennä yli 50.
Ekstaasin jälkeen tulee se pieni kuolema. Mutta milloin?
Vernerikin jo postaili että Blommakin kirjoittelee että NYSE on ekstaasissa.
Vähän pettynyt kun IREN rikkoi 40 muutama päivä sitten, mutta ei aio vielä tänään mennä yli 50.
Ekstaasin jälkeen tulee se pieni kuolema. Mutta milloin?
Tuossa sen verran huomattava uutinen, että näkyy paljon taas spekulaatiota resurssisektorilla muistakin kohteista. ![]()
Lithium Americas Corp. (LAC) experienced a 90% surge in stock price following reports of the Trump administration considering a 10% equity stake as part of a $2.26 billion loan for its Thacker Pass lithium project. This potential investment aims to enhance domestic lithium production and reduce reliance on foreign suppliers.
Alkoi eilen ja jatkuu viikon. Sitten taas mennään tammihelmikuulle ennenku saadaan isompi kuolema…
Salkullani menisi kuin mallisalkulla, jos salkussani ei olisi näitä yhtiöitä, joista en oikein tiedä, mitä tekevät. ![]()
Samma här lähdin mukaan 3,88 USD hintaan. Kiitos vinkistä!![]()
![]()
Tätä olin tänne tulossa kirjoittamaan, joten kun se kerran on jo kirjoitettu, niin enpä kirjoita uudelleen. Osakepoiminnasta on näköjään monelle tullut ihan pelkkää lottoa, ja mikäs siinä jos rahaa tulee. Tyyli vapaa. Toivottavasti “talo” ei vie lopussa omiaan pois.
Premarket kävi +14%, nyt enää 10%. Sen verran railakkaa nousua ollut.
Itse yritin korostaa sitä että en näe tässä mitään väärää jos tietää mitä tekee. Moni osaa varmasti hypätä junasta oikeaan aikaan. Tälläkin foorumilla on useita vetyosakkeilla satumaisia tuottoja tehneitä ja sitten on niitä jotka hyppäsivät junaan vain muutamaa pysäkkiä ennen pääteasemaa. Nykyisillä hypeillä on takanaan satojen prosenttien nousut. Jos olet ollut alusta asti haistelemassa ja kevennellyt matkan varrella sopivasti niin lopputulos on runsaasti plussalla. Hyödyntämällä nopearytmistä uutisvirtaa on hyvin voinut olla hereillä silloin kun minä ja moni muu vielä kääntelivät tyynyä parempaan asentoon. Itse en osaa tätä aallonharjalla ratsastusta - surkea surffaaja oikeassakin elämässä. Toivon että mahdollisimman moni on onnistunut ja Suomi saa kipeästi kaivattua pääomaa muiden kustannuksella.
Aika räikeä yleistys. Ymmärrän kyllä pointtisi.
Jokaisen pitäisi sijoittaa siten mikä itselleen parhaiten sopii, mutta toki niin että olet tilanteen päällä ja ymmärrät mahdollisuudet ja riskit.
Ehkä tuolla lottoamisella viittaat siihen että Bull runissa ostellaan silmät kiinni riskisiä lappuja FOMO:ssa jotka nousseet jo paljon.
Sijoittajia on eri ikäisiä, erilaisia elämäntilanteita ja näin riskiä otetaan eri tavalla. Minusta se on täysin luontevaa.
Mielestäni 20v ja 50v pitääkin sijoittaa eri tavalla. Jos puhutaan osakepoimijoista eikö indeksisijoittamisesta.
Pääjohtaja, elävä legenda, entinen haudankaivaja ja CSU:ta ysäriltä luotsannut mystinen Mark Leonard jää terveyssyiden takia pois yhtiön johdosta.
Osake kävi jo -18% laskussa mutta on tasaantunut. Puikkoihin nousee Mark Miller, joka on yhtiön COO ja toiminut firmassa jo yli kolmekymmentä vuotta.
ML jää johtoryhmän puheenjohtajaksi. Toivon paranemista hänelle.
Katselin että mitä ihmettä @Hapzu tekee ostin/myin osiossa.
No, kyllä se perhana OLI ostospaikka IREN pikkudippi ja sitten +5 USD. Eli noin 10% tuottoa tunnissa sivupositiolla eri salkkuun.
Tapansa mukaan postaili niin että olisi ehtinyt muutkin mukaan. Respectit.
Harvia kyntää komeasti. Jos tässä jotain syysdippiä saadaan indeksitasollakin, niin mallisalkku pääsee kohta ostamaan halvemmalla takaisin.
![]()
![]()
![]()
![]()
Minä en juuri muuta teekään kun seuraan tätä firmaa, en tosin ole mikään taikaviivaekspertti. Olen aika lailla all-in osakkeissa, vähän vajaa 50% tällä hetkellä Kuningattaressa ![]()
Joten ei ole O/M-ketjuun paljon raportoitavaa. Ajattelin keräillä AOT:n puolella kuningatarta alamäestä mutta suunnitelmassa oli muutama heikkous: alamäki on lyhytaikainen ja enää en saa kassalla kummoistakaan kuprua aikaiseksi tähän positioon.
Pelkkiä ongelmia vain siis täynnä koko elämä ![]()
Joo. Ensimmäisen maailman ongelmia kun salkku heiluu reippaasti kun isoin positio vähän liikahtaa.
Mutta käydessä katsomassa hankintahintaa.. no can do tehdä mitään isompaa liikkua kun ei ole paalua tai riskitaso räjähtää silmille.
Toiv joku muukin ehti napata siivun.
Onkohan laskun takana jtn. syytä? Itsekin ihmetellyt kun monta päivää laskenut ihan reippaasti. Alkaa olemaan ostohinnoissa omaan makuun.
Hullu se on jos ei puolta tarjoa. Eli 25€ pelletasolta kyytiin.
@OsakeKeisari ja large cappien nousijat + laskijat ![]()