Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 4)

ONDS - Kasi korkattu! Vähän arveluttaa, josko on mennyt yliarvostuksen puolelle, mutta ei tätä vielä myydäkään uskalla.

7 tykkäystä

Nordea ja Saab kaikkien aikojen huipuissaan. Pitäisi varmaan kevennellä jompaa kumpaa tai peräti molempia. Harkitaan.

5 tykkäystä

Mikä on tämä aateehoo, mitä täällä niin usein viljellään? Kuten yksisarviset, olen kyllä kuullut sellaisesta, mutta en ole elävässä elämässä sellaista koskaan nähnyt.

T: Pienyhtiöpainotteinen hesulisijoittaja

36 tykkäystä

Sillä kuvataan sen hetken hintaa, millä nämä Hesulin pienyhtiöt nelisen vuotta sitten löysivät tiensä sijoitussalkuun ns. pitkään pitoon.

64 tykkäystä

Kiitos Verneri. Sinäkin bruuttukseni. :frowning:

image

16 tykkäystä

Plug ja Fcel ovat nousseet kuolleista ja tuotto kuukaudessa 100%. Kertokaas taas asiantuntijat, että mikä yrityksissä muuttui - Itse en ole seurannut, joten tavallaan laiskuuttani kyselen. Onko Trump muuttanut uusiutuvien politiikkaansa, vai onko vetysovellusten kysyntä kääntänyt kioskit voitollisiksi. Uskallan väittää vakavalla naamalla että Hyzon ja Nikola olisivat myös nousseet 100% kuukaudessa, jos siis eivät olisi konkurssissa ja lapuilla kaupanteko mahdotonta.

Ihan kuin tämä hulluus olisi nähty ennenkin. Seppo painaa ennätyksen toisensa jälkeen. Verneri alkaa jo osoittamaan taipumisen merkkejä - ehkä arvostus onkin ansaittu.

Informaation käsittely ja varastointi, mitä nopeammin sitä parempi - AI:n vaatimuksia tietysti.
Ei mitään käsitystä kuinka suureksi ja merkitykselliseksi nämä kasvaa, mutta sellainen kutina on että ei ehkä ihan niin nopeasti kuin viimeaikaiset kurssinousut antavat ymmärtää.

Nostan hattua niille jotka nyt painavat hirveitä päivänousuja salkussa. Itse olen jo vähän puolustusmoodissa, enkä ole näihin bileisiin osallistunut kuin salkun nurkalla. Suomennettuna: panokseni ovat pitkälti väärissä lapuissa tai ainakaan ne eivät nyt ole muotia.

Maailma on vitsi, jota tosikot eivät ymmärrä

42 tykkäystä

Varmaan toi BLOOMin pikku nousu (12kk yli 600%) on vetänyt muita vetyosakkeita vähän perässään. Kurssi kävi alkuvuodestakin yli 3 USD:ssa.
Fed koronlasku sai lisänousua aikaan kun se auttanee Plugia uusissa rahoitusjärjestelyissä, joita se totisesti tarvitseekin kun on yli 20 vuotta tehnyt turskaa…mutta Andy uskoo ja lupaa ihan Ok korvauksella.

Eilenhän se kurssia alkoi jo valua takaisin päin kun tuossa liiketoiminnassa ei niitä muutoksia oikein näy…poliittisia päätöksiä tuo tarvinnee tuekseen, mutta se ei taida olla Trumpin intresseissä.

Vielä on matkaa sinne vanhoihin yli 70 USD kursseihin…

4 tykkäystä

Näin pienivaihtoinen nakkikioski olisi varmaan kraateroitunut pahemminkin, ellei Verneri olisi laittanut salkkuaan piiloon Nordnetissä :smiley:

Oikeastaan sharevillen lopetuksen jälkeen ei ilmeisesti saa enää mutenkaan ilmoituksia puhelimeen seurattujen käyttäjien liikkeistä, niin peesailijat ei ole samantien syöksymässä myyntinapille.

11 tykkäystä

Vaikea sanoa mikä on nyt kokonaisuuden perspektiivissä juonen nimi ja mikä se on sitten kullakin teollisuuden tai sijoitushaaran alueella se päätekijä. Itseäni ilostuttaa ja hämmästyttää miten sijoittaminen on taas pelottavan helppoa, kun top-10 osaketta ovat kaikki kuukauden sisällä +10 - +100% arvonnousua tuovia. Näissä yhdistävä tekijä on AI, teknologia, Mining/mineraalit. Bio puolella taas vaeltelua.

1 tykkäys

Kauhistelua ja ihmettelyä.

Katselin Ubiquitia viimeksi 1,5 vuotta sitten päälle sadassa dollarissa, mutta en todennut silloin osaketta tarpeeksi edulliseksi. Nyt se on yli kuusinkertaistunut, ja tästä laadukkaasta verkkolaitevalmistajasta maksetaan nyt 40 miljardia dollaria, kun liikevaihto on päälle $ 2,5 miljardia. Forward P/E 56x. :smiley:

Kaiken kukkuraksi yhtiön kasvu on ollut aina melko heiluvaa.

Redditiä vilkuilin 50 dollarissa. Markkina-arvo on nyt yli 40 miljardia dollaria, kun kylläkin nopeasti kasvava liikevaihto on alle kaksi miljardia dollaria… :smiley:

49 tykkäystä

Taito se on kait tämäkin: Nousevien osakkeiden väistely ja 52 vko low -tasot, tyyliin Raha-aasi.

image

33 tykkäystä

Ei tuu tylsää tässä kyydissä. Päivästä riippuen ±10%.

Katselin tuossa myös, että Salonkivaunun osakkeessa olisi tapahtunut Golden Cross? Vai mitä mieltä on Arvon Arvopaperikauppiaat ja Markkinatalousmiehet?

14 tykkäystä

Irenin 10% päivänousun myötä mulle on alkanut valjeta että oon tehnyt tätä pörssisijoitushommaa aivan väärin kohta 20 vuotta. Aiemmin mm.

1. En osta vaan sillä perusteella että joku kaveri hehkuttaa.
  2. Yritän itse analysoida markkinaa ja firman liiketoimintaa.
  3. Olen vältellyt yrityksiä jossa tähtitieteellinen P/E

Nyt kun tein just päin vastoin ni se on +30% taulussa muutamaan viikkon :man_shrugging:t3:

Olisimpa vielä laittanut jonkun YOLOtussumman :thinking:

66 tykkäystä

IREN

Lisää targettien hienosäätöä

Bernstein: $20–>$75 AI Bet Means Big Upside for IREN

Arete Research (aloitus): $78

Don’t make me tap the f*cking sign

EDIT: Unohtui infota että toinen toimari Dan oli juuri haastattelussa finance.yahoo livessä .. ‘At the moment we are using 2% of our energy portfolio. We can’t build fast enough.’

Nauhoite:

https://x.com/FransBakker9812/status/1970872181098787137

21 tykkäystä

En tiedä tarttuiko joku tähän ABAT:iin, kun sitä toissapäivänä ostin ja esittelin. Taas mennään, tuottoa maanantaista kohta 50%.

40 tykkäystä

Kyllä tartuin, kiitos vinkistä. Ostin tätä maanantaina kurssilla 3,44 USD.

16 tykkäystä

Mulla kesti hieman, mutta napattiin mukaan @ 4,13 USD. Kiinnosti aluksi enemmän tuo sun jakama $EVTL. Jos siihen päädyn ja sekin lähtee, lupaan tarjota bisset.

5 tykkäystä

Kyllä, tunnustan että jälleen peesasin! Ondasin ja ABATin jälkeen sun track record on semmonen, että ei oo varaa jäädä rannallekaan. Pitää päivittää luvatut kaljat vähän hienompaan juomaan :blush:

19 tykkäystä

:rocket::rocket::rocket::partying_face:

1 tykkäys

Fluence Energy viikossa noussut yli 50 %. Nyt kun sieltä tulisi vielä joku datacenter-aiheinen uutinen niin shortsqueez voisi olla mahdollista?

5 tykkäystä